Gospodarka i rolnictwo

Copa-Cogega w sprawie przyszłości rolnictwa i produkcji żywności

Data publikacji:

5 czerwca 2018 r. Copa i Cogeca wezwały ministrów rolnictwa państw UE do rzeczywistego uproszczenia Wspólnej Polityki Rolnej (WPR) w przyszłości poprzez środki mające na celu przyciągnięcie do tego sektora młodych ludzi. Propozycje Komisji Europejskiej nie oznaczają uproszczenia. Copa-Cogeca jest bardzo zaniepokojona ich skutkami w wzywa ministrów, by zadbali o to, aby następna WPR zapewniła rolnikom i spółdzielniom prostsze i jaśniejsze zasady i narzędzia polityczne, z których będą mogli korzystać. Polityka ta musi również pozostać wspólnotowa. Nie możemy zaakceptować renacjonalizacji WPR.

Nie do przyjęcia jest również wyodrębnienie z wniosku rozpaczliwie potrzebnego bezpośredniego wsparcia na cele związane ze zmianami klimatu, przy dochodach rolników na poziomie 40 % średnich zarobków. Wywiera to dodatkową presję w związku z ustępstwami sektora rolnego negocjowanymi przez UE w ramach dwustronnych negocjacji handlowych.

Niemniej jednak Copa i Cogeca z zadowoleniem przyjmują działania Komisji mające na celu zwrócenie większej uwagi na inteligentne rolnictwo i na środki mające pomóc rolnikom w lepszym zarządzaniu ryzykiem. W związku z tym dostęp do łączy szerokopasmowych jest niezbędny, aby rolnicy i spółdzielnie mogli korzystać z nowych technologii. Zwiększy to również atrakcyjność sektora rolnictwa w oczach młodych ludzi. Priorytetem muszą być również badania i innowacje oraz usługi doradcze, których siłą napędową są potrzeby rolników.

Źródło: krir.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.