W ubiegłym tygodniu Continental ujawnił, że opracowuje nowe inteligentne pasy napędowe, które zwiększą niezawodność operacyjną maszyn rolniczych.
Pas o zmiennej prędkości ma zintegrowany czujnik. To przesyła dane związane ze stanem do odbiornika zainstalowanego w kombajnie. Dane są przesyłane do chmury Continental i interpretowane przez algorytm. Następnie można sprawdzić, czy pasek jest przeciążony, a ustawienia maszyny dostosować w czasie rzeczywistym.
Wczesne oznaki wydają się obiecujące, bo taśma już wytrzymała około 22 milionów cykli zginania podczas testów zbioru w danych zebranych z 4200 ha. Elektronika w pasie wytrzymała w tym czasie ponad 140 milionów cykli zginania.
Obecnie można sprawdzić pas tylko po upływie określonych okresów lub w przypadku problemu, ale nie w trakcie pracy.
„Nowy inteligentny pasek o zmiennej prędkości umożliwi to w przyszłości”, powiedział Maik Zeuner, odpowiedzialny za rozwój napędów w firmie Claas. Będzie również mógł przewidywać konserwację i we właściwym czasie da znać, że pora na zmianę pasa.