Claas Telematics i Remote Servic

Claas Telematics i Remote Servic

Rolnictwo precyzyjne i specjalistyczne jest faktem. Innowacyjne rozwiązania informatyczne są w dzisiejszych czasach coraz częściej stosowane ze względu na ograniczanie kosztów produkcji oraz oszczędność czasu. Także zdalna diagnostyka maszyn rolniczych staje się rzeczywistością. Firma Claas ma w tej dziedzinie już spore osiągnięcia, czego przykładem jest System Claas Telematics oraz Remote Service.

Zacznijmy jednak od początku. Telematics jest cyfrowym systemem transmisji danych, umożliwiającym pozyskiwanie i dokumentowanie zebranych danych roboczych, śladów przejazdów i danych plonowania przez odpowiednio wyposażone kombajny, sieczkarnie polowe i ciągniki. Obecnie system ten jest montowany w maszynach Claas - kombajnach serii Lexion i Tucano, sieczkarniach Jaguar, ciągnikach Xerion oraz wszystkich modelach Axion. Zakres tych maszyn jest stale poszerzany. Uzyskane dane przesyłane są przez sieć telefonii komórkowej z maszyn na serwer, gdzie są przetwarzane i archiwizowane. Dzięki temu można je w dowolnym momencie pobrać na laptopa bądź nawet komórkę i wykorzystywać w programach zarządzania gospodarstwem. Dzięki Telematics można uzyskać na bieżąco opracowane pełne dane o zużyciu paliwa, lokalizacji, stanie roboczym czy serwisie nie jednej lecz dla całej floty posiadanych maszyn. W ten sposób możliwa jest kontrola zasobów, obniżanie kosztów i kompleksowe prowadzenie dokumentacji.

Remote Service

Remote Service jest drugim stopniem usługi telemetrycznej. Dzięki inteligentnemu połączeniu w sieć maszyn Claas partner handlowy i serwisowy ma bezpośredni dostęp do maszyn klientów i określonych danych, co umożliwia szybsze i bardziej bezpośrednie reagowanie w razie konieczności przeprowadzenia konserwacji lub serwisowania. Firma Claas po wyrażeniu zgody przez klienta pokrywa koszty usługi przez 5 lat. Dzięki funkcji Remote Service następuje ścisła współpraca pomiędzy maszyną, użytkownikiem a serwisantem. Maszyna rozpoznaje usterki i informuje o nich operatora, przesyła także komunikat o błędzie do partnera serwisowego, co pozwala zdalną identyfikację usterki. System umożliwia też zgłaszanie potrzeb niezbędnej konserwacji maszyny. To wszystko sprawia, że czas dostawy części zamiennych, napraw czy konserwacji sprzętu ulega skróceniu, a całkowite koszty obniżeniu. Sposób uzyskania dostępu do systemu jest prosty i ukierunkowany dla wygody klienta. Zachowywane są też wszelkie procedury związane z ochroną danych osobowych RODO. Aby skorzystać z usługi Remote Service, należy wyrazić zgodę przy zakupie lub przekazaniu maszyny. Dla obecnych klientów Telematics wystarczy akceptacja w specjalnie dedykowanym portalu. Firma Claas dba o bezpieczeństwo wszystkich danych gromadzonych w trakcie użytkowania systemu. Pozyskiwane dane należą wyłącznie do użytkownika, a połączenie stosowane do ich przesyłu jest w 100% bezpieczne. System przekazuje do serwisu jedynie informacje dotyczące stanu technicznego i wydajności maszyny oraz dane diagnostyczne i warunki użytkowania. Żadne informacje dotyczące plonów nie są przesyłane.

dr inż. Przemysław Marek

Reklama
Powiązane artykuły