[ATR] Nowości Claas

Claas - Nowe silniki w kombajnach Avero

Data publikacji:

Z dniem 1 stycznia 2019 r. weszła w życie nowa norma Stage V ograniczająca emisję cząstek stałych w silnikach spalinowych napędzających urządzenia i pojazdy typu non-road, do których zaliczają się również maszyny rolnicze. W związku z tym firma Claas zastosowała w swoich kompaktowych kombajnach serii Avero 240/160 zupełnie nowe silniki i technologie, dzięki którym spełniają one obowiązujące normy.

Za napęd w kombajnach Avero odpowiadają obecnie nowe, wysokoprężne silniki Cummins B6.7 o pojemności 6,7 l
i mocy 213 KM w modelu Avero 240 oraz 167 KM w modelu Avero 160. Oczyszczanie spalin umożliwiają zastosowany filtr cząstek stałych DPF oraz technologia selektywnej redukcji katalitycznej SCR (zbiornik mocznika ma pojemność 49 l). Zrezygnowano natomiast z systemu recyrkulacji spalin EGR. Układ oczyszczania spalin dla nowego silnika zajmuje znacznie mniej miejsca, pokrywa silnika jest teraz na tym samym poziomie co zamknięty zbiornik ziarna. Łatwiejsza jest przez to konserwacja układu i prace serwisowe.
Kombajn Avero 160 wyposażony jest w bęben młócący o szerokości 1060 mm i średnicy 450 mm. Model Avero 240 jest natomiast pierwszym w tej klasie kombajnem posiadającym system omłotu APS. Jest to wysoko wydajny system, który umożliwia przyspieszenie ruchu zbieranego materiału przed bębnem młócącym wynoszące od 3 do 20 m/s. Przyspieszacz powoduje lepsze rozciągnięcie zbieranego materiału, dzięki temu jest równo rozłożony i szybciej przesyłany. Wysoka siła odśrodkowa zapewnia oddzielanie większej ilości ziarna przed przyspieszaczem, co powoduje znaczne odciążenie klepiska głównego. Do 30% ziaren wychwytywane jest już w klepisku wstępnym. Istotne jest także to, że zwiększona do 20% przepustowość odbywa się przy takim samym zużyciu paliwa. Oddzielanie resztek ziarna w kombajnach Avero realizowane jest z wykorzystaniem 4 wytrząsaczy. Zbiornik na ziarno ma pojemność 5600 l i przy wydajności rozładunkowej 51 l/s może zostać opróżniony w niecałe 2 minuty. Operator kombajnu ma dobry widok na zbiornik ziarna, a pobieranie próbek nie stwarza żadnych problemów. Okno inspekcyjne w kabinie umożliwia stałą, bezpośrednią kontrolę przepływu. Osprzęt żniwny instalowany jest poprzez interfejs z centralnym wielozłączem, systemem centralnego zamka i chronionym przednim zawieszeniem. Umożliwia montaż wszystkich standardowych przyrządów żniwnych Claas od C 680 do C 370, a także listwy tnącej Vario V 620, V 560 lub V 500. Podczas transportu składane przyrządy żniwne zapewniają doskonałą widoczność i właściwości transportowe.
Przestronna i wyciszona kabina operatora wyposażona jest w ergonomiczny pulpit kontrolny, trzystopniową regulację kolumny kierowniczej, automatyczną klimatyzację oraz komfortowy fotel kierowcy i siedzisko dla pasażera. Poprzez terminal CIS (Claas Information System) operator kombajnu ma możliwość uzyskania ważnych danych eksploatacyjnych maszyny. Opcjonalnie dostępny jest system Profi Cam, w którym można przyłączyć do 4 kamer i oglądać przekazywany obraz na monitorze w kabinie operatora.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.