Ciągniki Nexos oferowane są w 3 wersjach wyraźnie różniących się szerokością: najwęższe są modele VE o szerokości zewnętrznej 1 m, nieco większe wersje VL mają szerokość 1,26 m, a największe Nexosy F - 1,45 m. Wszystkie modele przed i za przednią osią mają charakterystyczne dla Claasa wcięcie, tzw. talię osy, które umożliwia większy kąt skrętu kół. Większą zwrotność zapewnia też skrócony o 88 mm przód ciągników, a stabilność - wydłużony o 50 mm rozstaw osi.
Mimo niewielkich gabarytów kabina Nexosów (model F może być także z platformą) oferuje teraz więcej miejsca oraz wyższy komfort, m.in. dzięki dzięki bardziej płaskiemu tunelowi przekładni i ergonomicznie rozmieszczonym elementom obsługowym. Kabiny mają też seryjnie przepust na przewody nie tylko z tyłu, ale i z przodu, co pozwala obsługiwać również narzędzia przednie z własnym sterowaniem przy zamkniętych oknach.
Obroty w guziku
Nowa generacja obejmuje 14 modeli napędzanych 4-cylindrowymi silnikami FPT o małych wibracjach, wysokim momencie obrotowym (309-440 Nm) oraz mocy od 75 do 112 KM lub do 103 KM w wypadku Nexosa VE. Taką samą moc znamionową oferują też topowe modele 250 VL i F z systemem CPM (Claas Power Management), które jednak przy pracy z WOM i w transporcie dostarczają dodatkowo 9 KM (czyli łącznie 112 KM). Oznacza to, że nowe Nexosy oferują o nawet 10% więcej mocy od swoich poprzedników. Poza tym ciągniki są teraz seryjnie wyposażone w pamięć obrotów silnika (druga pamięć w opcji), przywoływanych za pomocą przycisku, co pozwala je dopasować np. pod kątem maszyn napędzanych z WOM.
We wszystkich modelach zastosowano nowoczesne układy obróbki spalin (DPF, DOC, EGR), dzięki czemu silniki spełniają wymogi normy Stage IIIB/Tier 4i. Przewidziano też dłuższe interwały konserwacyjne silników wynoszące 600 zamiast dotychczasowych 500 godzin.
Nowa skrzynia
Jeśli chodzi o przekładnie, dostępna jest nowa mechaniczna skrzynia z 24 biegami do przodu i do tyłu, połączona z przekładnią nawrotną Revershift niewymagającą wysprzęglania (tylko Nexos F i VL). Skrzynia współpracuje ze sterowanym elektronicznie, wyjątkowo trwałym sprzęgłem wielotarczowym. Wśród pięciu przekładni dostępnych w ciągnikach Nexos jest także skrzynia 24/12 z przekładnią Revershift i z dwoma biegami Twinshift na każdym biegu głównym, przełączanymi pod obciążeniem, montowana standardowo w najlepszych modelach. Paletę uzupełniają skrzynie z mechanicznym rewersem: o liczbie biegów 12/12, a także 24/24 w dwóch wersjach - całkowicie mechanicznej lub z biegami Twinshift.
Jako alternatywa dla przedniego wału odbioru mocy o standardowej prędkości 1000 obr./min dostępny jest również WOM w wersji Eco o prędkości 540 obr./min.
Dwie hydrauliki
Nowe Nexosy dostępne są z hydrauliką o dwóch poziomach wydajności - 60 l/min lub 87 l/min, z oddzielną pompą dla podnośnika (27 l/min). Hydraulikę zewnętrzną może obsługiwać łącznie do 4 mechanicznych zaworów, które w rozszerzonej wersji są sterowane elektronicznie, w tym dwa przełącznikami i dwa za pomocą dżojstika. Wszystkie zawory elektroniczne mają regulację ilości przepływu, a obsługiwane przełącznikami - także czasu. We wszystkich modelach można także otrzymać teraz z przodu dodatkowe szybkozłacza, w tym złącze swobodnego spływu oleju.