Winnice i sady to specyficzne miejsca pracy, które wymagają specjalistycznego sprzętu o określonych właściwościach w zakresie wydajności. Takie właśnie są nowe ciągniki serii ML, napędzane przez czterocylindrowy silnik Power Tech Plus o pojemności 4,5 l i mocy 110/125/136 KM. Za oczyszczanie spalin odpowiadają systemy selektywnej redukcji katalitycznej SCR, katalizator oksydacyjny DOC, filtr cząstek stałych DPF oraz zawór recyrkulacji spalin EGR. Sprawne przekazanie mocy i momentu obrotowego zapewnia standardowa przekładnia PowrQuad Plus. W opcji znajduje się natomiast przekładnia Powr8 z 8 biegami typu PowerShift.
Maksymalna prędkość ciągnika z przekładnią PowrQuad wynosi 34 km/h, dla wersji Powr8 jest to 40 km/h. Operatora ciągnika wspiera dodatkowo zintegrowany system Autotrac, pozwalający na jazdę po prostych liniach prowadzenia oraz zawierający szeroką gamę rozwiązań z zakresu naprowadzania takich jak zakrzywione i okrągłe linie prowadzenia, zarządzanie liniami prowadzenia z poziomu Operations Center itd. Zastosowano tutaj odbiornik StarFire, który wykorzystuje sygnał korekcji różnicowej SF1 z dokładnością rzędu 15 cm. System Autotrac zapewnia mniej zakładek i luk, niższe wydatki na nawozy, środki chemiczne i paliwo oraz większy komfort podczas pracy kierowcy.
Wydajna hydraulika
Wysoki przepływ oleju 117 l/min w układzie hydraulicznym wraz z kompensacją ciśnienia i przepływu pozwala na wydajną pracę z dowolnym narzędziem hydraulicznym stosowanym w sadownictwie i uprawie winorośli. Do ciągników ML można spokojnie podłączać narzędzia nawet z dużym zapotrzebowaniem na energię bezpośrednio do układu hydraulicznego ciągnika, bez zewnętrznej pompy napędzanej WOM. Udźwig tylnego podnośnika wynosi 4,9 t, zaś przedniego - 2,9 t. Tylny WOM sterowany elektrohydraulicznie oferuje prędkości 540/540E/1000 obr./min. Opcjonalnie dostępny jest WOM przedni, pracujący z prędkością 1000 obr./min. Ciągniki ML umożliwiają efektywne wykonywanie wielu zadań za jednym przejazdem, a to oznacza dalszą redukcję kosztów operacyjnych.
Nowoczesna kabina operatora
Wąska kabina operatora ma 1,24 m szerokości, została zaprojektowana pod kątem specyfikacji prac ciągników specjalistycznych. Niewielka wysokość ciągnika pozwala na swobodne przejazdy pod drzewami w sadach. Wewnątrz kabiny utrzymywane jest zwiększone ciśnienie, wydajne filtry zapobiegają dostawaniu się pyłu, aerozoli i oparów pochodzących od stosowanych w sadownictwie środków chemicznych.
Rozkład elementów sterujących w kabinie jest bardzo ergonomiczny i nastawiony na zwiększenie komfortu pracy operatora podczas nawet długotrwałej pracy. Wbudowany w deskę rozdzielczą wyświetlacz z możliwością zmiany konfiguracji tworzą trzy segmenty LCD, z których jeden można skonfigurować tak jak wyświetlacz smartfona. Po prawej stronie konsoli rozmieszczone są przyciski pozwalające na indywidualne dostosowanie funkcji ciągnika, w tym ustawienie własnych linii naprowadzania, regulację podczas pracy za pomocą funkcji przesunięcia ścieżki, konfigurację obrzeży za pomocą panelu urządzenia kodującego, a nawet dostosowanie modulacji rewersera.
Możliwości jest jak widać bardzo wiele. System oświetlenia roboczego można także programować, tak aby lewe/prawe i przednie/tylne światła działały niezależnie od siebie. Co więcej, modele 5ML posiadają w standardzie fabryczny modem JDLink do prowadzenia dokumentacji podczas pracy. Sygnały Expert Alerts pozwalają na identyfikację potencjalnych usterek, zanim stworzą realny problem.
Polecamy produkty z naszego sklepu: