Gospodarka i rolnictwo

Chiny: FrieslandCampina chce zainwestować 100 mln euro

Data publikacji:

Obecnie Chińczycy spożywają 36 kg nabiału per capita, podczas gdy w Japonii i Korei Południowej jest to 50 kg. To dlatego plany holenderskiego giganta branży mleczarskiej są znaczące. FrieslandCampina chce wyłożyć 100 mln euro w tym roku. To zapowiedź CEO Heina Schumachera odbywającego wizytę w Pekinie.

Środki będą przeznaczone na rozwój produkcji i sieci sprzedaży produktów dla niemowląt marki z poziomu premium Friso. Zdaniem Holendrów 50% przyszłego wzrostu w Chinach pochodzić będzie z średnich i mniejszych miast w Chinach. W kolejnych latach FrieslandCampina wykładać będzie dodatkowe, choć mniejsze kwoty. Kolejnym celem będzie też rozwój w branży kawiarni i herbaciarni.
Hein Schumacher odbywaął wizuytę w Chinach w delegacji z z Premierem Markiem Rutte.
FrieslandCampina działa w Chinach od 10 lat i jest obecny w 120 miastach. Sprzedaje 30 tys. ton odżywek dla dzieci.
W lutym 2018 roku FrieslandCampina wykupił pozostałe udziały w joint-venture Friesland Huishan Dairy, które założył w 2015 roku.

Źródło: Zhu Wenqian, China Daily USA

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.