CEPiK - Kwartał na minusie

CEPiK - Kwartał na minusie

Nawet jeśli analizować rynek nowych ciągników rolniczych w Polsce bez pojazdów rejestrowanych w CEPiK przez ich dystrybutorów, widać, że pierwszy kwartał 2018 r. stoi pod znakiem blisko dwucyfrowego spadku sprzedaży. W tym czasie zarejestrowano bowiem jedynie 1650 ciągników nowych, podczas gdy - w równie spadkowym - I kwartale 2017 r. było to 1815 sztuk, co oznacza spadek o dalsze 9,1%. Z topniejącym wolumenem rynku w różny sposób radzą sobie przedstawiciele poszczególnych marek - zdecydowanie umocnił swoją pozycję New Holland - niekwestionowany lider rynku ciągników, a także marki plasujące się na niższych stopniach podium, tj. Kubota i John Deere, spychając z tych pozycji marki Zetor i Deutz-Fahr - poniższy artykuł stanowi uzupełnienie zestawienia tabelarycznego opublikowanego w nr 6/2018 atr express.

Ranking najpopularniejszych marek na rynku polskim niesie duże przetasowania. Magiczną granicę 20-proc. udziału w rynku przekroczył New Holland (21,3% w pierwszym kwartale 2018 r.; 15,7% - I kwartał 2017 r.), a istotnie wzrosła sprzedaż produktów ze znakiem Kubota i John Deere (odpowiednio 13,6 i 13,4%), a w dalszym szeregu także m.in. Valtra, Steyr, Belarus i Landini. Kiedy zyskują jedni, tracą inni - dramatycznie spadły udziały w rynku marek Deutz-Fahr (6,1%), Farmtrac (1,5%) oraz organizującej się na nowo Massey Ferguson (zaledwie 0,8%).
Najpopularniejszym modelem w I kwartale br. na rynku polskim był nadal ciągnik Ursus C-380 - w tym czasie klientów znalazły 54 sztuki ciągnika z Lublina. Na kolejnych pozycjach trzej przedstawiciele marki New Holland. . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 07/2018
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

 

 


Reklama
Powiązane artykuły