Gospodarka i rolnictwo

Ceny produktów mleczarskich trzymają się mocno

Data publikacji:

Ceny standardowych produktów mleczarskich w UE od początku 2021 r. znacznie wzrosły. W przypadku niektórych asortymentów - zwłaszcza masła i pełnego mleka w proszku - poziom cen z poprzedniego roku został już przekroczony. Wynika to z najnowszych danych Komisji Europejskiej.

Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka zauważa, że mamy nadal dobrą koniunkturę na rynku mleka i jeżeli nawet w niektórych województwach widać lekkie spadki cen w skupie, to nadal za surowiec płaci się wysoką cenę. Trzeba jednak pamiętać, że wysokie są także koszty produkcji.

Wyraźną tendencję wzrostową w Unii Europejskiej i na rynku światowym wykazuje pełne mleko w proszku. Notowania w UE rozpoczęły się na początku stycznia ze średnią wartością 271 euro/100 kg. Potem ona stale rosła, a 7 marca osiągnęła wartość 302 euro/100 kg. Jednocześnie poziom cen z poprzedniego roku został przekroczony o 2 proc. Na początku pandemii nastąpił również znaczny spadek cen pełnego mleka w proszku, ale od maja 2020 roku ceny ponownie się umocniły i do końca roku utrzymywały się na poziomie 270 euro.

Tendencję wzrostową wykazuje także odtłuszczone mleko w proszku. Na początku 2021 r. wyceniane było średnio na poziomie 219 euro/100 kg i odnotowywało systematyczny wzrost w kolejnych tygodniach. 7 marca osiągnęło średnią cenę 238 euro/100 kg, a poziom z poprzedniego roku został przekroczony o 4 proc. Największe spadki cen tego produktu były największe w 2020 r. w wyniku pandemii.

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.