Firma zatrudniła lekarza i 8 pracowników służby zdrowia. Oddział posiada najbardziej zaawansowaną technologię medyczną, wyposażoną w zdalne monitorowanie pacjenta, analizę danych dotyczących diagnostyki i zarządzania lekami, aparaty tlenowe o wysokim przepływie, zdalne konsultacje z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości czy dostępność danych na całym świecie do e-konsultacji.
– W takich czasach, jak ten, społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Musimy się troszczyć, chronić, wspierać i pomagać sobie nawzajem. Staramy się to robić w Indiach i na świecie poprzez inicjatywy realizowane przez nasze oddziały we Włoszech oraz w Stanach Zjednoczonych. Potrzebujemy pozytywnego przesłania, zaangażowania, solidarności i triumfu ludzkiego ducha – mówi Arvind Poddar, prezes i dyrektor zarządzający BKT.
Inteligentny oddział
Aby jeszcze bardziej zmniejszyć ryzyko zarażenia i infekcji, wdrożono trójstopniową strategię inteligentnych badań przesiewowych, testów leków. Początkowo w fabryce przeprowadzano szczegółowe testy przesiewowe, a następnie wprowadzono wszystkie protokoły śledzenia kontaktów zarażonych. Dzięki temu zakład jest bezpieczny.
Szpital oprócz izolatki i przychodni lekarskiej jest również wyposażony w jednostkę ratunkową, która składa się z pięciu łóżek intensywnej terapii i wszystkich najnowocześniejszych maszyn, m.in. pompy infuzyjnej, aparatów tlenowych o wysokim przepływie, monitorów pacjenta, inteligentnych kamer i zintegrowanych systemów laboratoryjnych do analizy danych.
Oferowana przez BKT platforma technologiczna wyposażona jest w most wideo umożliwiający połączenie z rodziną pacjenta, skorzystanie z usług doradczych każdego lekarza na całym świecie, a ponadto zapewnia analizę danych w chmurze dowolnego punktu, zasięgu i zestawów danych.
Zaangażowanie społeczne BKT w czasach Covid
W tych trudnych czasach firma BKT zobowiązała się do niesienia pomocy nie tylko w Indiach, ale także na poziomie międzynarodowym poprzez swoje spółki zależne we Włoszech i USA. Dodatkowo większość pracowników BKT ze wszystkich kontynentów przekazała jeden lub więcej dni wynagrodzenia, a firma ośmiokrotnie pomnożyła zebraną kwotę. Cała kwota została w całości przekazana na projekty Fundacji BKT, która zapewnia konkretną pomoc najbardziej poszkodowanym ludziom w Indiach.
W swoim rodzinnym kraju, silnie dotkniętym kryzysem, BKT dostarczało również żywność osobom znajdującym się w niekorzystnej sytuacji w społecznościach indyjskich. W sumie dostarczono 500 tys. opakowań gotowanej żywności oraz 60 tys. opakowań zawierających składniki żywności, takie jak mąka, olej, sól i ryż.
BKT przekazało również personelowi medycznemu pracującemu w wielu indyjskich strukturach 80 tys. zestawów środków ochrony indywidualnej, czyli jednorazowych kombinezonów ochronnych dla pacjentów z chorobą Covid-19, wraz z kapturem, maską, rękawiczkami i ochraniaczami na buty. Ponadto w różnych regionach przekazano i rozprowadzono 410 tys. masek na twarz i 4 tys. osłon. Szpitale otrzymały wsparcie w postaci ponad 155 tys. pościeli i ponad 30 tys. ubrań chirurgicznych dla lekarzy.
We Włoszech firma wniosła wkład w projekt dostarczania podstawowych artykułów pierwszej potrzeby w Cesvi (włoska organizacja pozarządowa) dla osób z grup ryzyka lub znajdujących się w trudnej sytuacji, podczas gdy amerykańska spółka zależna BKT przekazała fundusze na rzecz Samaritan’s Purse, międzynarodowej organizacji zajmującej się zarządzaniem w nagłych przypadkach zdrowotnych, która w szczytowym okresie Covid-19 zbudowała szpital polowy w nowojorskim Central Parku.