[ATR] Aktualności

CEAT - 95-lecie marki

Data publikacji:

W tym roku firma CEAT, jeden z największych producentów opon na Półwyspie Indyjskim, świętuje swoje 95. urodziny.

Początki firmy Cavi Elettrici e Affini Torino (CEAT) sięgają 1924 r., kiedy to Virginio Bruni Tedeschi rozpoczął swoją działalność skoncentrowaną na produkcji kabli telefonicznych i sieci trakcyjnych w Turynie, na północy Włoch. Tak było aż do czasów powojennych, kiedy to nastąpił przełom i zmiana profilu przedsiębiorstwa. Firma rozpoczęła produkcję opon oraz tekstyliów, a w 1952 r., po początkowym okresie działalności w tej branży i utworzeniu sieci sprzedaży w całej Europie, rozszerzyła zasięgi swoich operacji, otwierając oddziały w Indiach.

CEAT Limited

W 1982 r. indyjską filię przedsiębiorstwa przejął koncern RPG Enterprises, jeden z najpotężniejszych konglomeratów w tej części Azji, zmieniając nazwę na CEAT Limited. Historia firmy, która stała się podmiotem macierzystym CEAT, sięga jeszcze wcześniejszych czasów. Na początku XIX w. Ramdutt Goenka przeprowadził się do Kalkuty z małego miasta w Radżastanie. Z biegiem czasu założone przez niego przedsiębiorstwo zaczęło funkcjonować w różnych branżach, w tym w bankowości, produkcji tkanin i juty czy sprzedaży herbaty. W 1979 r. Rama Prasad Goenka, należący do szóstego pokolenia rodziny, utworzył firmę wielobranżową RPG Enterprises, która w 1982 r. nabyła CEAT.
Dzisiaj RPG jest konglomeratem o przychodach w wysokości 3 mld USD, który - oprócz produkowania opon - działa w sektorze infrastruktury, technologii informacyjnej, zdrowia, energii i uprawy roślin, będąc jedną z największych firm tego rodzaju w Indiach. Do innych spółek będących własnością RPG należy Harrisons Malayalam - firma rolnicza będąca największym indyjskim producentem gumy, największym plantatorem herbaty w południowych Indiach i jednym z największych plantatorów ananasów w regionie. Przedsiębiorstwo produkuje także mniejsze ilości takich produktów, jak banany, kardamon, kakao, kawa, orzechy kokosowe, pieprz i wanilia.

Lider w branży oponiarskiej

Będąc częścią konglomeratu RPG, CEAT w dalszym ciągu powiększa swój asortyment opon do samochodów osobowych, motocykli i innych pojazdów drogowych. Obecnie firma, której siedziba znajduje się w Mumbaju, stanowi wizytówkę RPG Enterprises i jest jednym z wiodących indyjskich producentów opon, a jej produkty są oferowane w ponad 115 krajach. CEAT wytwarza ponad 15 mln opon rocznie, w tym pełny asortyment opon radialnych i diagonalnych we wszystkich rozmiarach, dla wszystkich segmentów i zastosowań. W swoich 5 zakładach - z których trzy znajdują się w Indiach, a dwa na Sri Lance - zatrudnia 6 tys. osób. Od 1994 r. firma CEAT posiada certyfikat jakości ISO 9001, będąc pierwszą indyjską firmą oponiarską, która uzyskała to uważane za najwyższe i najtrudniejsze do zdobycia potwierdzenie jakości.

Opony dla rolnictwa

W 2015 r. firma CEAT wniosła swoje doświadczenie i specjalistyczną wiedzę w zakresie wytwarzania opon do pojazdów osobowych do sektora pojazdów dostawczych i terenowych, a szczególnie rolnictwa, tworząc nowy podmiot zależny - CEAT Specialty Tyres, który koncentruje swoje wysiłki projektowe na trzech kluczowych kwestiach: zagęszczanie gruntu, przyczepność i właściwości jezdne. Aby zmniejszyć zagęszczanie gleby przez pojazdy rolnicze, firma CEAT Specialty projektuje opony o stosunkowo dużej objętości wewnętrznej, szerokim łuku bieżnika i elastycznych bokach, co zwiększa ich powierzchnię styku. Minimalizuje to szkody wyrządzane glebie, pomagając utrzymać jej aerację i wytrzymałość mechaniczną, co bezpośrednio przekłada się na zwiększanie potencjalnej wysokości zbiorów. Oprócz opon dla rolnictwa firma CEAT Specialty Tyres dostarcza produkty branżom, w których warunki są równie wymagające, w tym do pojazdów używanych w górnictwie, przemyśle i maszynach budowlanych.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.