[ATR] Aktualności Case IH

Case IH - Rekord siewu kukurydzy pobity!

Data publikacji:

Aktualny do niedawna rekord świata w siewie kukurydzy wynosił 448,29 ha. Obecnie najlepszy wynik w trakcie 24-godzinnego siewu wynosi 502,05 ha i został osiągnięty za pomocą zestawu Magnum 380 CVX z 16-rzędowym siewnikiem Väderstad Tempo L 16.

Udana próba pobicia rekordu siewu kukurydzy została przeprowadzona na dwóch polach w jednym z gospodarstw w zachodnich Węgrzech. Siew wykonano 16-rzędowym siewnikiem Väderstad Tempo L 16 o rozstawie 76,2 cm. Podczas jednego przejazdu obsiewano pas o szerokości 12,19 m. Warto zaznaczyć, że podczas siewu dystrybuowano również nawóz i środek owadobójczy. Zabieg prowadzono z prędkością 24 km/h. Wydajny siewnik podłączono do ciągnika Case IH Magnum 380 CVX wyposażonego w 6-cylindrową jednostkę napędową o pojemności 8,7 l. Potężny Tempo L wymagał odpowiedniej siły roboczej, co w przypadku tego Case’a nie było problemem. Maksymalna moc silnika w tym modelu to 435 KM (z wykorzystaniem systemu zarządzania mocą). Nie bez znaczenia w tej sytuacji była również duża wydajność układu hydraulicznego (przepływ na poziomie 221 l/min.). 

Sterowanie siewnikiem odbywało się za pomocą terminala AFS Pro 700 działającego w standardzie ISOBUS, który umożliwiał indywidualne zarządzanie sekcjami roboczymi, co było szczególnie przydatne na uwrociach. Trudno sobie wyobrazić próbę bicia rekordu bez systemu nawigacji satelitarnej. W sytuacji, gdzie każdy m2 ma znaczenie precyzja pracy jest kluczowa. Dlatego w tym przypadku jednym z najważniejszych urządzeń na pokładzie Magnuma był zestaw AccuGuide korzystający z sygnału korekcyjnego RTK+. Warto zaznaczyć, że od strony agrotechnicznej całość nadzorowana była przez pracowników Uniwersytetu Szent István w Gödöllő.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.