Zacznijmy od pytania, jak mocnym graczem na rynku opon, kół i części samochodowych do użytku profesjonalnego jest obecnie firma Bohnenkamp?
Bohnenkamp to firma założona w 1950 r. w Osnabrück w Dolnej Saksonii, która z powodzeniem operuje na rynku europejskim. Przedsiębiorstwo w ciągu tych ponad 70 lat znacznie się rozrosło i obecnie działa podzielone na kilka stref. Jedną z nich tworzą kraje Europy Centralnej i Wschodniej, w skład której poza Polską wchodzą także inne państwa z tego regionu - od Słowacji i Czech, po Chorwację i Serbię.
Bohnenkamp to firma, która powstała z myślą o działaniach specjalistycznych w takich segmentach jak: rolnictwo, przemysł, opony infrastrukturalne, kopalnie, ale także zaopatrujemy sprzęt portowy, urządzenia przemysłowe czy pojazdy budowlane.
Jeśli chodzi o segment Agro, dostarczamy nasze produkty zarówno na wyposażenie fabryczne, jak i tzw. aftermarket. Każdy z koncernów ma swój sposób sprzedaży, a w przypadku firmy Bohnenkamp oznacza to, że staramy się docierać przede wszystkim do dystrybutorów, hurtowników, sieci detalicznej - czyli firm, które prowadzą dalszą odsprzedaż opon, tylko na obszarze B2B. Taka polityka jest raczej respektowana przez tzw. „Wielką Piątkę” producentów opon i tak jest w przypadku firmy Bohnenkamp, która ma kilka marek na wyłączność do dystrybucji na rynku polskim.
I skoro nas interesuje wyłącznie format B2B, nie współpracujemy z odbiorcą indywidualnym. Ostatecznych odbiorców odsyłamy zatem do lokalnych dilerów, przez co nie robimy wewnętrznej konkurencji i staramy się chronić naszą dystrybucję, a także marże na odpowiednim poziomie. Trzeba podkreślić, że staramy się odtworzyć marżę podstawową, która pozwala na zarobek, pokrycie kosztów i rozwój z naszą marką.
Jak to wygląda w poszczególnych segmentach rynku?
...