Wywiady Aktualności

Bohnenkamp w formacie B2B

Data publikacji:

Budowanie solidnej pozycji rynkowej opiera się przede wszystkim na doborze odpowiedniego, na bieżąco uzupełnianego i aktualizowanego asortymentu. Doskonale wie o tym firma Bohnenkamp, która sukcesywnie rozwija swoją obecność na rynku polskim. O firmie działającej z powodzeniem w segmencie ogumienia rolniczego, ciężarowego, przemysłowego czy do robót ziemnych, w rozmowie z Grzegorzem Antosikiem mówi Mariusz Nowak, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki Bohnenkamp.

    Bohnenkamp w formacie B2B

     
Zacznijmy od pytania, jak mocnym graczem na rynku opon, kół i części samochodowych do użytku profesjonalnego jest obecnie firma Bohnenkamp?
Bohnenkamp to firma założona w 1950 r. w Osnabrück w Dolnej Saksonii, która z powodzeniem operuje na rynku europejskim. Przedsiębiorstwo w ciągu tych ponad 70 lat znacznie się rozrosło i obecnie działa podzielone na kilka stref. Jedną z nich tworzą kraje Europy Centralnej i Wschodniej, w skład której poza Polską wchodzą także inne państwa z tego regionu - od Słowacji i Czech, po Chorwację i Serbię.
Bohnenkamp to firma, która powstała z myślą o działaniach specjalistycznych w takich segmentach jak: rolnictwo, przemysł, opony infrastrukturalne, kopalnie, ale także zaopatrujemy sprzęt portowy, urządzenia przemysłowe czy pojazdy budowlane.

Jeśli chodzi o segment Agro, dostarczamy nasze produkty zarówno na wyposażenie fabryczne, jak i tzw. aftermarket. Każdy z koncernów ma swój sposób sprzedaży, a w przypadku firmy Bohnenkamp oznacza to, że staramy się docierać przede wszystkim do dystrybutorów, hurtowników, sieci detalicznej - czyli firm, które prowadzą dalszą odsprzedaż opon, tylko na obszarze B2B. Taka polityka jest raczej respektowana przez tzw. „Wielką Piątkę” producentów opon i tak jest w przypadku firmy Bohnenkamp, która ma kilka marek na wyłączność do dystrybucji na rynku polskim.

I skoro nas interesuje wyłącznie format B2B, nie współpracujemy z odbiorcą indywidualnym. Ostatecznych odbiorców odsyłamy zatem do lokalnych dilerów, przez co nie robimy wewnętrznej konkurencji i staramy się chronić naszą dystrybucję, a także marże na odpowiednim poziomie. Trzeba podkreślić, że staramy się odtworzyć marżę podstawową, która pozwala na zarobek, pokrycie kosztów i rozwój z naszą marką.

Jak to wygląda w poszczególnych segmentach rynku?

...

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.