Wywiady Aktualności

BKT z etycznym kompasem

Data publikacji:

Mający globalny zasięg indyjski koncern BKT nie kryje dalszych ambitnych planów rozwoju. Mówią o tym zgodnie dla redakcji atr express: Arvind Poddar, prezes i dyrektor zarządzający Balkrishna Industries Ltd. oraz Lucia Salmaso, dyrektor zarządzający BKT Europe.

    Arvind Poddar, prezes i dyrektor zarządzający Balkrishna Industries Ltd.

    Arvind Poddar, prezes i dyrektor zarządzający Balkrishna Industries Ltd.

Zacznijmy od historii BKT i tego czyim pomysłem było wejście na rynek opon, a dokładniej na rynek opon terenowych?

Arvind Poddar: Podróż BKT rozpoczęła się w 1988 r. w Aurangabad w zachodnich Indiach, kiedy mój ojciec, nieżyjący już Mahabirprasad Poddar i mój starszy brat, również nieżyjący Suresh Poddar, założyli firmę produkującą opony do pojazdów 2-3-kołowych na rynek indyjski. W 1991 r. dołączył do nas kolejny członek rodziny, także zmarły Pramod Poddar, mój kuzyn, dodatkowo wzmacniając nasz zespół swoją cenną wiedzą.

Ponieważ jednak rynek pojazdów 2-3 kołowych stawał się coraz bardziej zatłoczony, Pramod Poddar dostrzegł obiecującą szansę w międzynarodowym biznesie opon terenowych (OHT). Jako myśląca przyszłościowo rodzina, podjęliśmy strategiczną decyzję o stopniowym przenoszeniu naszej uwagi na ten segment. Po początkowym sukcesie rozszerzyliśmy nasze moce produkcyjne, zakładając kolejną fabrykę w Bhiwadi w północnych Indiach, zapewniając stałe dostawy, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu. Jednak w pierwszej dekadzie nasz wzrost był ograniczony, ponieważ skupiliśmy się na wprowadzeniu naszych produktów na rynek. 

Na koniec roku podatkowego 2006/2007 nasze obroty wyniosły 84 mln euro. W 2007 r. rozpoczęliśmy jednak realizację nowej strategii kładącej nacisk na jakość produktów i budowanie marki. To zaangażowane podejście pozwoliło nam przekroczyć kamień milowy w postaci 1 mld euro obrotu w 2022 r., umacniając naszą pozycję jako wyjątkowej siły w branży.

Dziś nasza podróż doprowadziła nas do tak dużego rozwoju i wielu kamieni milowych. Jesteśmy dumni z posiadania 4 najnowocześniejszych zakładów produkujących opony, wyposażonych w zaawansowane technologie, a także dedykowanego i w pełni wyposażonego centrum badawczo-rozwojowego, które obejmuje własny tor testowy. Infrastruktura ta umożliwia nam ciągłe wprowadzanie innowacji i dostarczanie najnowocześniejszych rozwiązań. Wpływ BKT rozciąga się na wszystkie segmenty branży opon terenowych, zaspokajając potrzeby różnych branż i zastosowań. Dzięki szerokiemu portfolio, obejmującemu ponad 3200 jednostek SKU, oferujemy najszerszą gamę specjalistycznych opon w tych sektorach. Ta gama produktów pozwala nam sprostać wyjątkowym potrzebom i wymaganiom naszych klientów, potwierdzając naszą pozycję wiodącego dostawcy na rynku opon terenowych.

Jaki jest aktualny katalog produktów BKT dedykowanych do różnych sektorów rynku?

Lucia Salmaso: Oferta produktów BKT jest szeroka i zróżnicowana, zaprojektowana tak, aby precyzyjnie i niezawodnie spełniać potrzeby wielu sektorów. Obejmuje ona różne kategorie i sektory rynku, takie jak rolnictwo, budownictwo, przemysł, górnictwo, roboty ziemne, a nawet sport, taki jak gokarty. Dla każdego z tych sektorów opracowaliśmy specjalne rozwiązania dostosowane do unikalnych cech i potrzeb środowiska pracy, niezależnie od tego, czy jest to pole uprawne, plac budowy, zakład przemysłowy czy tor gokartowy.

Zrozumienie i przewidywanie potrzeb naszych klientów jest zawsze podstawą naszej pracy. Uważnie słuchamy ich opinii i wykorzystujemy je jako bodziec do ciągłego ulepszania naszych produktów. Ta ciągła koncentracja na kliencie napędza nas do tego, aby zawsze iść dalej, nigdy się nie zatrzymywać, ale nieustannie poszukiwać nowych rozwiązań, nowych technologii, nowych pomysłów.

Głęboko wierzymy w jakość naszych opon. Doświadczenie, wiedza i pasja, z jaką projektujemy i produkujemy każdą pojedynczą oponę, pozwalają nam zagwarantować wysokie osiągi, odporność i trwałość. A jakość przekłada się nie tylko na doskonały produkt, ale także na sprawną obsługę i konkurencyjny stosunek ceny do jakości. Wiemy, że rynek nagradza marki, które mogą zaoferować to wszystko i każdego dnia staramy się być taką marką.

Czy firma BKT rozwija jakąś inną markę lub jesteście powiązani z jakimkolwiek innym producentem?

AP: Nie, mamy tylko markę BKT. Jako firma koncentrujemy się wyłącznie na własnym brandzie i nie mamy żadnych bezpośrednich ani pośrednich powiązań z żadną inną firmą lub marką. Nasze zaangażowanie polega wyłącznie na budowaniu i promowaniu marki BKT, zapewniając, że reprezentuje ona nasze wartości, jakość i zaangażowanie. Przez to możemy skierować wszystkie nasze wysiłki i zasoby na ciągłe ulepszanie i rozszerzanie obecności marki BKT na rynku, bez rozpraszania uwagi lub rozmycia naszej tożsamości.
Wśród naszych charakterystycznych cech jest solidne zarządzanie finansami, dające nam możliwość ciągłego inwestowania w kompleksowy rozwój i innowacje technologiczne. Dowodem na to jest niedawne otwarcie fabryki w Bhuj dla ponad 100 dziennikarzy z całego świata (nie zabrakło tam również redakcji atr express - przyp. red.), co stanowi wyraźny przykład naszej przejrzystości i konsekwencji we wszystkim, co zapewniamy.

Podczas spotkania w Bhuj mogliśmy przekonać się, iż firma BKT dużo uwagi poświęca społecznej odpowiedzialności biznesu…

AP: Kultura korporacyjna BKT reprezentuje nasze DNA i kieruje każdym działaniem i strategiczną decyzją, zapewniając nam etyczny kompas, który kieruje nas w stronę osiągnięcia naszych celów. Tworzymy motywujące i angażujące środowisko pracy dla wszystkich naszych pracowników, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że każda osoba jest integralną częścią sukcesu firmy. Ponadto jesteśmy mocno zaangażowani w zmniejszanie wpływu naszej działalności produkcyjnej na środowisko oraz poprawę zdrowia i bezpieczeństwa naszych pracowników.
Aby to osiągnąć, wdrożyliśmy szereg zrównoważonych polityk i praktyk firmy, w tym wykorzystanie energii odnawialnej w naszych fabrykach i redukcję emisji CO2. Jesteśmy głęboko przekonani, że zrównoważony rozwój jest istotną odpowiedzialnością społeczną każdej firmy i dokładamy wszelkich starań, aby przyczynić się do lepszej przyszłości naszej planety. Ponadto aktywnie pracujemy nad rozwojem produktów, które mogą zapewnić wysoką wydajność bez uszczerbku dla środowiska. Zrównoważony rozwój jest podstawowym elementem misji naszej firmy i będziemy nadal inwestować w innowacyjne rozwiązania, aby wspierać bardziej ekologiczny i zrównoważony świat.

Czy to klucz do sukcesu marki takiej jak BKT? Jak udaje się Państwu utrzymać tak silną pozycję na całym świecie przez tak długi czas?

AP: BKT jest odnoszącą sukcesy marką w branży opon terenowych również dzięki silnej globalnej obecności w kanale OEM, a także na rynku wtórnym. Ten rozległy zasięg rynkowy, w połączeniu z jakością naszych produktów i usług, pozwolił nam zdobyć reputację w branży. Nasza skuteczna i przejrzysta komunikacja z klientami dodatkowo wspiera tę reputację. Chociaż istnieją inne indyjskie marki, które twierdzą, że mają taką samą jakość jak nasze produkty, fakty pokazują, że jakość BKT jest naprawdę wyjątkowa. Jesteśmy przekonani, że nasi klienci końcowi i dilerzy opon pracujący z asortymentem BKT uznają naszą wyższość pod względem jakości i wydajności, które mówią same za siebie. Lojalność naszych klientów i ich wybór, aby polegać na nas w zakresie opon terenowych, są świadectwem naszego sukcesu.

Samo pochodzenie geograficzne firmy nie zapewnia z natury identycznej jakości produktu ani szybkich wyników, jak niektóre marki mogą próbować insynuować lub osiągać. Awans każdej marki, w tym BKT, wymaga lat niezachwianego poświęcenia, zdecydowanych wysiłków i dążenia do doskonałości. Nieustannie dążymy do poszerzania naszego portfolio nie tylko pod względem produktów o najwyższej jakości, ale także pod względem zakresu i trwałości naszej oferty. 

Mówi Pan, iż na rynku pojawiają się nowe marki, które twierdzą, że ich jakość jest taka sama jak BKT, a ceny znacznie niższe. Jak na to reagujecie?

AP: Aby wyprodukować oponę najwyższej jakości, wymagana jest skrupulatna dbałość o każdy aspekt jej tworzenia, począwszy od pozyskiwania najwyższej jakości surowców, stworzenia najnowocześniejszej infrastruktury produkcyjnej i wdrożenia rygorystycznych kontroli jakości w trakcie procesu. Co więcej, nieodzowną rolę odgrywa wyjątkowy zespół wykwalifikowanych pracowników. Staje się więc oczywiste, że zapewnienie rynkowi takiego poziomu jakości, ale za niższą cenę, nie jest wiarygodną propozycją, ponieważ oznaczałoby to kompromis w zakresie tych kluczowych elementów, które przyczyniają się do takiej jakości i wydajności, jaką charakteryzują się produkty BKT.

Czy można jednak być pewnym swojej przewagi konkurencyjnej, zwłaszcza na szybko zmieniającym się rynku opon OHT?

AP: Aby utrzymać przewagę konkurencyjną na stale ewoluującym rynku, jakość produktów BKT stanowi tylko jeden z aspektów naszego podejścia jako marki premium. Nasze zaangażowanie w innowacje jest podstawowym elementem, który odróżnia nas od wielu innych marek. Oferujemy jednak nie tylko wysokiej jakości produkty; staramy się również przyjmować odpowiednie strategie marketingowe, które mają na celu nie tylko zwiększenie świadomości marki BKT, ale także stworzenie angażującego doświadczenia dla naszych klientów. Poprzez udział w targach i wydarzeniach branżowych, kampanie reklamowe, sponsoring sportowy i inne ukierunkowane inicjatywy, konsekwentnie pozycjonujemy BKT jako lidera w branży i umacniamy naszą reputację.

Patrząc w przyszłość, będziemy nadal inwestować w badania i rozwój, najnowocześniejsze technologie i skuteczne strategie marketingowe. Jesteśmy zdeterminowani, aby stale przekraczać oczekiwania naszych klientów i umacniać naszą pozycję lidera w branży opon terenowych. Naszym celem jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań, które przewyższają zwykłe oczekiwania.

Wróćmy jednak do kwestii biznesowych. Jaka jest obecnie obecność i pozycja marki BKT na rynku europejskim i światowym?

LS: BKT jest globalną firmą specjalizującą się w produkcji opon terenowych, z precyzyjnym ukierunkowaniem na takie sektory jak rolnictwo, roboty ziemne i przemysł. Nasza decyzja o zaangażowaniu się w te segmenty rynku, z wyłączeniem sektora B2C, odzwierciedla ukierunkowaną strategię, która pozwala nam utrzymać wysoki poziom specjalizacji i skutecznie reagować na konkretne potrzeby naszych klientów.

W kontekście europejskim, który ma strategiczne znaczenie dla BKT, byliśmy w stanie stopniowo zwiększać nasz udział w rynku. Sukces ten jest wynikiem kombinacji czynników: naszego technicznego know-how, doskonałości i niezawodności naszych produktów, kompetencji naszego zespołu oraz wysokiego standardu usług, które zapewniamy w synergii z naszymi partnerami dystrybucyjnymi.

W Europie każda dziedzina ma unikalne wymagania, które wymagają wysoce wyspecjalizowanych opon. Firma BKT jest gotowa zaspokoić te potrzeby dzięki różnorodnym produktom o wysokiej wydajności, zaprojektowanym w celu spełnienia specyficznych wymagań każdego sektora i zapewnienia niestandardowych rozwiązań, które skutecznie odpowiadają na różnorodne potrzeby naszych klientów.

Jak zatem zorganizowana jest dystrybucja oferowanych produktów w Europie?

LS: Globalna dystrybucja naszych opon opiera się na dobrze zorganizowanej i wysoce kompetentnej sieci niezależnych dystrybutorów. Ta rozległa sieć pozwala nam mieć przedstawicielstwa w ponad 160 krajach, a w szczególności zapewnia całkowite pokrycie terytorium Europy. Ściśle współpracujemy z dystrybutorami, którzy dzięki swojej specjalizacji i dogłębnemu zrozumieniu lokalnego rynku są w stanie najlepiej zinterpretować specyficzne potrzeby każdego klienta.

Dla BKT każdy dystrybutor jest niezbędnym partnerem strategicznym. Dzielą z nami niezachwiane zaangażowanie w jakość i obsługę, tworząc fundamentalny filar naszej tożsamości jako firmy. Wykraczają oni poza rolę zwykłych kanałów sprzedaży: są naszym bezpośrednim łącznikiem z rynkiem, niewyczerpanym źródłem informacji zwrotnych i środkiem, dzięki któremu rozumiemy potrzeby naszych klientów.

Usługi oferowane przez naszych dystrybutorów i ich dilerów wykraczają daleko poza zwykłą sprzedaż produktów: są oni wyposażeni w niezbędną wiedzę, aby zapewnić kompleksową i specjalistyczną pomoc, począwszy od wyboru optymalnej opony zgodnie ze specyficznymi potrzebami klienta, po montaż, zaplanowaną konserwację i wymianę. W ten sposób klient BKT ma pewność nie tylko najwyższej jakości produktów, ale także doskonałej obsługi, która zapewnia optymalizację wydajności i długowieczności produktu w czasie.
Przez lata nawiązaliśmy silne i trwałe relacje z naszymi dystrybutorami, które opierają się na wzajemnym zaufaniu i dzieleniu się długoterminowymi celami. Wierzymy, że siła naszej sieci dystrybucji stanowi jeden z podstawowych filarów naszego sukcesu. Z tego powodu jesteśmy zobowiązani do dalszego inwestowania w te cenne połączenia, aby zapewnić zrównoważony i trwały wzrost naszej firmy. Dzięki tym elementom z powodzeniem wzmocniliśmy naszą pozycję kluczowego gracza w branży oponiarskiej, zdobywając coraz większe zaufanie naszych klientów.

Równocześnie BKT bardzo intensywnie inwestuje w badania i rozwój (Bhuj Center) nowych produktów, takich jak systemy gąsienic. Które z nich są najbardziej popularne na rynku europejskim? Dlaczego?

LS: Od momentu ogłoszenia naszego wejścia w segment gąsienic gumowych spotkaliśmy się z wyjątkowym zainteresowaniem zarówno wśród użytkowników końcowych, jak i producentów pojazdów (OEM). Okazany entuzjazm przekroczył nawet nasze najbardziej optymistyczne oczekiwania, co skłoniło nas do zaplanowania znacznej rozbudowy obszaru produkcyjnego dedykowanego gąsienicom, a także znacznego ulepszenia parku maszynowego.

Na ostatnich targach EIMA i SIMA zaprezentowaliśmy naszą pierwszą gumową gąsienicę do ciągników, ale nasz rozwój nie kończy się na tym. Kolejnym celem jest gumowa gąsienica do kombajnów zbożowych. Za kilka miesięcy będziemy gotowi do wprowadzenia tej konkretnej aplikacji gąsienicowej, a oczywiście to dopiero początek!

Uważam, że należy podkreślić, jak ważne dla BKT jest znaczące partnerstwo z niektórymi wiodącymi producentami OEM. Bezpośrednie relacje z producentami są kluczowe, zwłaszcza jeśli chodzi o gąsienice gumowe, które są ściśle związane z maszyną, do której są przeznaczone. Pozwala nam to na ścisłą współpracę dla obopólnych korzyści.

Dziękujemy za rozmowę.

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.