Aktualności

Biznes Kramp w nowej odsłonie

Data publikacji:

Niewątpliwie głównym punktem merytorycznym Konferencji Biznesowej Kramp Polska, która odbyła się 20 czerwca w Hotelu Narvil w Serocku na Mazowszu było przedstawienie nowego modelu biznesowego „Powered by Kramp”. Podczas konferencji odpowiedziano również na szereg pytań dotyczących istniejącej sieci sklepów sygnowanych znakiem Grene. W konferencji wzięło udział prawie 500 osób – czołowych klientów z kraju oraz dostawców grupy Kramp.

Pozycję Grupy Kramp w Europie, a także filozofię działania nakreślił Eddie Perdok, dyrektor generalny Kramp Group. Warto dodać, iż podkreślił przy tym znaczenie rynku polskiego, który jest obecnie na miejscu 4. pod względem sprzedaży – w jego opinii Kramp traktuje klientów w Polsce niezwykle poważnie.

Związane jest to rzecz jasna z nową strategią firmy, zakładającą nie tylko wspieranie klientów detalicznych, ale także dbanie o rozwój biznesu przez dilerów. A stąd już tylko krok do wprowadzenia zmian w dotychczas funkcjonującym modelu biznesowym odpowiadających na wymagania współczesnego rynku, oczekującego nie tylko wszechstronnej oferty i profesjonalnego doradztwa, ale też kompleksowej obsługi przed- i posprzedażowej.

Od 2011 r. w Polsce funkcjonuje system franczyzowy Grene, w ramach którego obecnie działa 96 sklepów. Kramp oferuje jednak swoim klientom jeszcze bardziej nowoczesną formę współpracy, opartą przede wszystkim na partnerstwie i elastyczności działania. Sklep Powered by Kramp (PBK) to koncept sklepu, powstający w odpowiedzi na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów - projekt ten został uruchomiony w 2018 r. i uczestniczy w nim obecnie 342 partnerów z 15 krajów. Oczekiwane obroty z tego tytułu wynoszą ok. 1 mln euro.

– Koncept Powered by Kramp wnosi dużą zmianę w podejściu biznesowym do dilerów. Do tej pory proponowaliśmy im rozwinięty system franczyzowy Grene z pełnym wsparciem marketingowym, know-how i szkoleniami, prowadzonymi przez ekspertów. Teraz nasi klienci mogą się wznieść na jeszcze wyższy poziom biznesu, otrzymując jednocześnie fachowe wsparcie Kramp i swobodę działania, na którą najczęściej i najchętniej stawiają. Oferujemy im dwie formy współpracy w ramach Powered by Kramp: PBK Diler, czyli tzw. „miękki” rodzaj partnerstwa oraz PBK Partner, czyli bardziej zaawansowaną formę funkcjonowania sklepu z elastycznymi formami finansowania i wdrożonym programem motywacyjnym. Program motywacyjny jest bardzo istotnym elementem PBK, ponieważ jego zadaniem jest premiowanie zaangażowania i wyników dealerów poprzez bonusy. A im większe zaangażowanie i wyniki klient osiągnie, tym bardziej atrakcyjne formy wsparcia i pomoc w ich wdrożeniu może pozyskać

wyjaśnił Jacek Gbur, dyrektor handlowy Kramp Polska. Zapowiedział przy tym, iż według planów, sieć sklepów PbK ma w ciągu kilku lat osiągnąć poziom 300 placówek.

Jakie korzyści?

W ramach PBK Partner klienci zyskują od Kramp pełną analitykę (analizę potencjału klientów i model finansowy), a także przygotowanie sklepu do otwarcia wraz z projektem, szkoleniami i kampanią otwarciową. Po otwarciu sklepu klienci otrzymują zagwarantowany plan rozwoju placówki, nad którym czuwają pracownicy Kramp, doświadczeni w obsłudze przed- oraz posprzedażowej, sprawujący opiekę nad zakupami klienta od Kramp, a także nad wolumenem sprzedaży od właściciela sklepu do klienta końcowego.

Wartością dodaną dla PBK Partner mają być również preferencyjne warunki logistyczne, duża elastyczność zakupowa i dogodne terminy płatności. W tym przypadku kluczem do sukcesu jest ścisła współpraca sprzedaży internetowej i stacjonarnej – realizowana w ramach systemu Omnichannel.

Warto dodać, iż Kramp Polska planuje uruchomienie 5 wzorcowych centrów rolniczych (na północy, południu, wschodzie, zachodzie i w centrum Polski), w których nie tylko będzie można zobaczyć produkty Krampa czy firm współpracujących, ale także wziąć udział w profesjonalnych szkoleniach. Zadeklarowano przy tym, iż pierwszy obiekt tego typu zostanie uruchomiony w I kwartale 2023 r.

Czy Grene zniknie z rynku?

Według zapowiedzi firmy Kramp, dotychczasowi franczyzobiorcy Grene mogą nadal prowadzić sklepy pod szyldem Grene, ale mają również możliwość transformacji sklepu na Powered by Kramp, opartego o 3-letnią umowę partnerską. Z końcem 2022 r. zniknie za to sklep internetowy Grene – celem tego posunięcia jest wzięcie pod uwagę interesu dilerów i partnerów firmy Kramp, którzy dotychczas de facto tracili na transakcjach przeprowadzanych za pośrednictwem tego serwisu. Podkreślić trzeba przy tym, iż po tej dacie produkty sprzedawane przez sklepy Grene nadal będą dostępne „w sieci”.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.