– Koncept Powered by Kramp wnosi dużą zmianę w podejściu biznesowym do dilerów. Do tej pory proponowaliśmy im rozwinięty system franczyzowy Grene z pełnym wsparciem marketingowym, know-how i szkoleniami, prowadzonymi przez ekspertów. Teraz nasi klienci mogą się wznieść na jeszcze wyższy poziom biznesu, otrzymując jednocześnie fachowe wsparcie Kramp i swobodę działania, na którą najczęściej i najchętniej stawiają. Oferujemy im dwie formy współpracy w ramach Powered by Kramp: PBK Diler, czyli tzw. „miękki” rodzaj partnerstwa oraz PBK Partner, czyli bardziej zaawansowaną formę funkcjonowania sklepu z elastycznymi formami finansowania i wdrożonym programem motywacyjnym. Program motywacyjny jest bardzo istotnym elementem PBK, ponieważ jego zadaniem jest premiowanie zaangażowania i wyników dealerów poprzez bonusy. A im większe zaangażowanie i wyniki klient osiągnie, tym bardziej atrakcyjne formy wsparcia i pomoc w ich wdrożeniu może pozyskać
– wyjaśnił Jacek Gbur, dyrektor handlowy Kramp Polska. Zapowiedział przy tym, iż według planów, sieć sklepów PbK ma w ciągu kilku lat osiągnąć poziom 300 placówek.
Jakie korzyści?
W ramach PBK Partner klienci zyskują od Kramp pełną analitykę (analizę potencjału klientów i model finansowy), a także przygotowanie sklepu do otwarcia wraz z projektem, szkoleniami i kampanią otwarciową. Po otwarciu sklepu klienci otrzymują zagwarantowany plan rozwoju placówki, nad którym czuwają pracownicy Kramp, doświadczeni w obsłudze przed- oraz posprzedażowej, sprawujący opiekę nad zakupami klienta od Kramp, a także nad wolumenem sprzedaży od właściciela sklepu do klienta końcowego.
Wartością dodaną dla PBK Partner mają być również preferencyjne warunki logistyczne, duża elastyczność zakupowa i dogodne terminy płatności. W tym przypadku kluczem do sukcesu jest ścisła współpraca sprzedaży internetowej i stacjonarnej – realizowana w ramach systemu Omnichannel.
Warto dodać, iż Kramp Polska planuje uruchomienie 5 wzorcowych centrów rolniczych (na północy, południu, wschodzie, zachodzie i w centrum Polski), w których nie tylko będzie można zobaczyć produkty Krampa czy firm współpracujących, ale także wziąć udział w profesjonalnych szkoleniach. Zadeklarowano przy tym, iż pierwszy obiekt tego typu zostanie uruchomiony w I kwartale 2023 r.
Czy Grene zniknie z rynku?
Według zapowiedzi firmy Kramp, dotychczasowi franczyzobiorcy Grene mogą nadal prowadzić sklepy pod szyldem Grene, ale mają również możliwość transformacji sklepu na Powered by Kramp, opartego o 3-letnią umowę partnerską. Z końcem 2022 r. zniknie za to sklep internetowy Grene – celem tego posunięcia jest wzięcie pod uwagę interesu dilerów i partnerów firmy Kramp, którzy dotychczas de facto tracili na transakcjach przeprowadzanych za pośrednictwem tego serwisu. Podkreślić trzeba przy tym, iż po tej dacie produkty sprzedawane przez sklepy Grene nadal będą dostępne „w sieci”.