Dokładny dobór felg
Dla szerokiej opony konieczne było dobranie odpowiedniej felgi. Dokładne dopasowanie jest niezbędne, by uniknąć późniejszych problemów. W przypadku nowej opony, prawie dwukrotnie szerszej od poprzedniej, szczególną uwagę zwrócono na optymalne wykorzystanie kątów skrętu i zawieszenia osi. W ładowarkach Kramer, z wahającymi się tylnymi osiami, istnieje ryzyko, że szersze opony mogą stykać się z pojazdem. Dzięki delikatnej korekcie kąta skrętu i nachylenia tylnej osi udało się zamontować standardową felgę, co zwiększyło szerokość pojazdu jedynie o 20 cm, do 195 cm.
Lepsza stabilność, mniejszy komfort amortyzacji
Już podczas pierwszej jazdy testowej zauważono znacznie mniejszy opór toczenia. Przy ciśnieniu 4,2 bara opony są bardzo twarde, a ugniatają się dopiero przy znacznym przeciążeniu. Zmniejszyło to obawy o przeciążenie układu kierowniczego przez szersze opony – na twardej nawierzchni nie zauważono żadnych negatywnych skutków. Jednak na nierównym terenie odczuwalny jest niższy komfort jazdy – każda nierówność jest wyraźnie wyczuwalna, podobnie jak w sportowym samochodzie. Dobrze sprawdza się tu funkcja „Softdrive”, która poprawia amortyzację drgań.
Dzięki szerokiej i stabilnej powierzchni styku ładowarka uzyskała lepszą stabilność. Przy pełnym obciążeniu i maksymalnym skręcie maszyna stoi stabilnie, bez konieczności wprowadzania ciągłych korekt kierowniczych, jak miało to miejsce na starych oponach. W terenie opony sprawdzają się wyjątkowo dobrze – większa powierzchnia styku i zaokrąglone krawędzie sprawiają, że „Ridemax” jest przyjazny dla podłoża, a niski nacisk na grunt chroni trawnik i inne delikatne powierzchnie.
Dobra samooczyszczalność i przyczepność na śniegu
Opony wyposażono w bieżnik o głębokości 21 mm, który dobrze się samooczyszcza. Gdy bieżnik zapełni się błotem, szybko opróżnia się podczas jazdy z wyższą prędkością. Testy w śniegu potwierdziły skuteczność opon. Mimo dużej masy własnej ładowarka bez problemu usuwała śnieg, nawet bez łańcuchów, dzięki dobremu dociskowi kół. Opony zapewniają bardzo dobrą przyczepność zarówno w wilgotnym śniegu, jak i w luźnym puchu przy temperaturze -9,5°C. W trudnych warunkach terenowych, takich jak błotniste drogi polne, także utrzymywały dobrą przyczepność.