Bergmann - Innowacyjne rozwiązania

Data publikacji:

Firma Bergmann w tym roku na targach Agritechnica zaprezentuje osadzone na pojedynczej osi rozrzutniki obornika z niskim podwoziem, wyposażone w wiele nowych i udoskonalonych rozwiązań.

Nowością dla niskopodwoziowego rozrzutnika M 2140 E jest specjalnie opracowany zespół rozrzucający 2 Spread z dwoma pionowymi wałkami rozrzucającymi. Zapewnia on zwiększenie wydajności w porównaniu z rozrzutnikiem obornika z 4-rolkowym zespołem rozrzucającym i uniwersalnym rozrzutnikiem tarczowym, w zależności od panujących warunków zewnętrznych i rozrzucanego materiału nawet do 100%.
Ze względu na niewielką masę własną wynoszącą 5100 kg rozrzutnik może być obsługiwany z ciągnikami o mocy 100 KM. Zastosowany układ napędowy 2 Spread jest chroniony przez sprzęgło wyprzedzeniowe i sprzęgło przeciążeniowe, co umożliwia również pracę z ciągnikami o mocy powyżej 300 KM przy maksymalnej wydajności. Wałki rozrzucające o średnicy 1050 mm mają po 4 stałe spiralne uzwojenia z odpornymi na zużycie zębami, także tarcze rozrzucające są wyposażone w noże rozrzucające dla zapewnienia optymalnego rozdrabniania i rozprowadzania obornika. Przepustowość ściany dozującej została zwiększona o 25 cm do 165 cm, dla zapewnienia sprawnego przepływu materiału. W przyszłości system 2 Spread będzie również dostępny dla oferowanych dwu- i trzyosiowych uniwersalnych rozrzutników obornika.

Nowe ogumienie

Firma Bergmann zwraca także uwagę na problematykę zrównoważonego i odpowiedzialnego zarządzania glebą. Wyrazem tego może być wyposażenie nowego rozrzutnika TSW 2140 E w opony o rozmiarze 480/95 R50 dla zapobiegania szkodliwemu zagęszczeniu gruntu. Zastosowane opony charakteryzują się bardzo dużą powierzchnią styku, niskim ciśnieniem i stosunkowo wąskimi torami jazdy. Duża średnica opony sprawia także, iż rozrzutnik łatwo podąża za ciągnikiem, pojazd jest stabilny i bezpieczny w użytkowaniu nawet na pochyłym terenie. Dostępne w ofercie są również rozmiary opon 680/80 R42 i 800/70 R38. Wówczas szerokość podczas transportu drogowego wynosi 3,29 lub 3,49 m, co może wymagać specjalnego zezwolenia na poruszanie się po drogach publicznych w niektórych krajach.

Innowacje, innowacje

Skrzynia ładunkowa o konstrukcji samonośnej w niskopodwoziowych modelach M i TSW 2140 E wykonana jest w całości ze stali, ma szerokość 1,8 m i stożkowaty kształt. Rozwiązanie to zmniejsza masę własną pojazdu, jednocześnie zwiększa ładowność oraz ułatwia czyszczenie i konserwację. Lekko nachylone przedłużenia ścian bocznych o wysokości 350 mm pozwalają zwiększyć ładowność ze standardowej 14 do 16 m³ i są stosowane zwłaszcza do lżejszych materiałów.
Prezentowane rozrzutniki mają również zmodernizowany system sprzęgania. Standardowo dostępny jest stabilny i wąski zaczep z niskim dyszlem i gumowymi zderzakami, w opcji oferowany jest natomiast zaczep z wysokim dyszlem i gumowymi zderzakami. W ofercie niemieckiego producenta jest również opcjonalne hydropneumatyczne zawieszenie dyszla zarówno dla wysokiego, jak i niskiego zaczepu, które lepiej pochłania wstrząsy i zwiększa komfort podczas pracy.
Oferowany obecnie system ważenia zamiast stosowania ucha dyszla pomiarowego mierzy ciśnienie w opcjonalnych cylindrach hydraulicznych zawieszenia dyszla z deklarowaną dokładnością ±5%. Przy wykorzystaniu magistrali Isobus jest też możliwe rejestrowanie danych ważenia.
Na wspomnienie zasługuje również nowa koncepcja napędu TSW 2140 E ze sprzęgłami krzywkowymi i opcjonalnymi czujnikami do automatycznego monitorowania prędkości tarcz rozsiewających i wałków dozujących.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera