Technika

Awemak - Nastawiony na współpracę

Data publikacji:

Pod koniec kwietnia firma Awemak zaprezentowała nowość - głębosz belkowy o nazwie Mamut, który jest drugą wersją maszyny (pierwsza miała premierę w 2010 r.). Maszyna oferuje dwie szerokości robocze - 3 i 4 m (od 4 do 8 zębów) oraz może być wyposażona w 6 rodzajów zębów pracujących na głębokości do 65 cm.

Solidna konstrukcja ramy nośnej głębosza umożliwia pracę z maszynami napędzanymi z WOM-u np. z glebogryzarkami lub bronami aktywnymi. Nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowany w maszynie regulowany tylny sprzęg, który pozwala na agregowanie maszyny ze sprzętem dowolnego producenta. Korzyścią z tego jest fakt, że rolnik posiadając np. bronę aktywną danego producenta nie musi kupować „do kompletu” głębosza tej samej marki.
Mamut wyposażony jest w podzespoły robocze włoskiego producenta firmy AMA Sara, co gwarantuje długi okres eksploatacji maszyny. Opcjonalnie dostępne są koła boczne, przystawki, wały oraz talerzówka.

Przetestowany w praktyce

W dniu 25 kwietnia w gminie Masłowice (woj. łódzkie) odbyły się testy polowe nowego głębosza. Mamut został przetestowany na czterech różnych polach (łącznie około 12 ha), po to by sprawdzić wytrzymałość maszyny w najtrudniejszych warunkach. Dodatkowo każde pole zostało zgłęboszowane tylko w połowie. Celem takiego zabiegu jest sprawdzenie ekonomicznych korzyści związanych z używaniem głębosza. Na wszystkich polach będzie uprawiana ta sama odmiana kukurydzy (pola będą uprawiane identycznie). Eksperyment prowadzony jest przy współudziale absolwentów Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.