[ATR] Nowości

Autonomiczny flagowy Lindner  Lintrac 110

Data publikacji:

Innowacyjność, wykorzystanie nowoczesnych technologii i współpraca z silnymi partnerami pozwala także mniejszym producentom ciągników wkraczać w świat automatyzacji. Skutecznie przeciera szlaki w tym zakresie rodzinna firma Lindner, która w ubiegłym roku zaprezentowała prototyp swojego nowego flagowego ciągnika Lintrac 110, potrafiącego pracować również całkowicie autonomicznie.

Łączący innowacyjną koncepcję Lindnera i zaawansowane rozwiązania firmy ZF ciągnik Lintrac 110, który ma wejść na rynek latem tego roku, będzie można skonfigurować do pracy w trybach zautomatyzowanych. Zanim takim maszynom będzie wolno poruszać się po polu, a zwłaszcza po drogach, upłynie zapewne jeszcze trochę czasu, jednak zdaniem specjalistów ich znaczenie będzie szybko rosło.

Ku samodzielności

Opracowany na bazie modelu Lintrac 90 ciągnik Lintrac 110 wyposażono w  opracowaną przez firmę ZF i posiadającą zdolność uczenia się platformę sterującą o nazwie ZF Pro Al, przetwarzającą sygnały z różnych kamer, czujników radarowych i lidarowych (laserowych), umożliwiających rozpoznawanie ludzi i przeszkód w zakresie 360°. Zainstalowany dodatkowo system GPS, w połączeniu z układem kierowania, hydrauliką i bezstopniową przekładnią, również wspiera automatyzację procesów roboczych. Wspólnie z firmą ZF austriacki producent opracował już oparty na czujnikach system asystencki TracLink-Pilot, który może rozpoznawać krawędzie łanu, granice pola czy wały skoszonej masy i automatycznie utrzymywać ciągnik w śladzie. Aplikacja TracLink ma funkcję zapisywania przejechanej trasy i wykonanych czynności roboczych, co pozwala następnie, już bez udziału kierowcy, z dokładnością co do centymetra powtarzać ją w kolejnych przejazdach. Dostępna jest również funkcja samodzielnego podążania ciągnika za jadącym przed nim innym ciągnikiem lub pojazdem pilotującym, co umożliwia wykonywanie w tym samym czasie dwóch prac dwoma ciągnikami.

Na bazie przekładni

Wyposażony w sprawdzony, zgodny z normą Stage IIIB silnik Perkins o mocy 83 kW/113 KM ciągnik Lintrac 110 oparto na bezstopniowej przekładni TMT 11 firmy ZF z elektrohydraulicznym rewersem (powershuttle), zapewniającej prędkość do 43/20 km/h (przód/tył), która jednocześnie stanowi idealną, kompaktową podstawę ciągnika w wersji zautomatyzowanej. Przekładnia oferuje przy tym siłę pociągową 78 kN i ma w standardzie m.in. 4 prędkości tylnego WOM (540/750/1000/1400 obr./min.) oraz przedni WOM (1000 obr./min). Hydraulika robocza Bosch-Rexroth z własnym zbiornikiem oleju (niezależna od przekładni i układu kierowniczego) może obsługiwać do 5 zaworów EHS, a podnośnik z dynamiczną amortyzacją drgań, z dodatkowym cylindrem oferuje udźwig 4,9 t (przedni 2,5 t).
Ciągnik wyróżnia się także układem jezdnym, z amortyzacją przedniej osi (cylindry o skoku +/-50 mm, zintegrowane w zawieszeniu), którą można wyłączać, oraz oryginalnym układem skrętu tylnych kół o kat do 20° (opcja), z czterema programami sterowania, zapewniającym średnicę zawracania poniżej 7 m.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.