Aktualności

Ascenso dąży do neutralności węglowej w produkcji opon

Data publikacji:

Fabryka Ascenso w Panoli, Indie, otrzymała prestiżowy certyfikat Edge Green, potwierdzający jej znaczące osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom zakład osiągnął 30% oszczędności energii, 78% oszczędności wody i zmniejszenie zużycia energii pierwotnej w materiałach budowlanych o 65%.

    Ascenso dąży do neutralności węglowej w produkcji opon

    DCIM\100MEDIA\DJI_0121.JPG

– Panoli to jedna z najbardziej ekologicznych fabryk opon na świecie – podkreśla Dhaval Nanavati, dyrektor zarządzający Ascenso. – Każdy aspekt zakładu, od zużycia energii i wody, po wybór materiałów i krajobraz wokół fabryki, odzwierciedla naszą filozofię Tread Green.

Ascenso zredukowało współczynnik okien do ścian, zwiększyło izolację dachów i zastosowało specjalne farby odbijające promieniowanie, co znacząco zmniejszyło potrzebę korzystania z energochłonnych systemów klimatyzacyjnych. Wszystkie urządzenia zużywające wodę, zarówno w łazienkach, kuchniach, jak i w samej produkcji, zostały zaprojektowane z myślą o efektywności. Zakład prowadzi recykling wody szarej i czarnej, maksymalizując jej ponowne wykorzystanie.

Na terenie fabryki i wokół niej zasadzono ponad 50 tys. drzew, co zwiększa zdolność do pochłaniania dwutlenku węgla, poprawia retencję wody w glebie i tworzy przyjemniejszy mikroklimat. 
 

– Nie da się ukryć, że zakład o takiej skali potrzebuje dużych ilości energii – mówi Nanavati. – Dlatego kluczowe jest to, skąd ją pozyskujemy.

Ascenso korzysta z energii hybrydowej pochodzącej z wiatru i słońca, co pozwala na redukcję emisji CO2 o około 8500 ton rocznie. Każda opona Ascenso wyprodukowana w Panoli zawiera co najmniej 50% zielonej energii, a firma dąży do osiągnięcia 100% w najbliższej przyszłości.

Ascenso wprowadziło na rynek ponad 900 nowych rozmiarów opon w sektorach rolniczym, przemysłowym, budowlanym, górniczym i leśnym. Firma aspiruje do zdobycia globalnej pozycji lidera w branży opon terenowych (OHT).

– Wraz z globalnym zasięgiem idzie globalna odpowiedzialność – mówi Nanavati. – Chcemy, aby klienci wiedzieli, że wybierając nasze opony, otrzymują nie tylko produkt najwyższej jakości, ale także wspierają ochronę zasobów naturalnych i redukcję śladu węglowego.

Filozofia Tread Green jest wpisana w DNA firmy Ascenso i wpływa na wszystkie aspekty działalności. 

– To program, który wdrażamy od początku istnienia firmy i stale rozwijamy, by chronić zasoby naturalne dla przyszłych pokoleń – podsumowuje Nanavati.

 

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.