Annaburger - Lekki, ale mocarny wóz asenizacyjny HTS 24.30 PowerTanker

Annaburger - Lekki, ale mocarny wóz asenizacyjny HTS 24.30 PowerTanker

Ciągły rozwój techniki nawożenia organicznego sprawia, że aplikacja gnojowicy jest nie tylko coraz przyjaźniejsza dla środowiska, lecz także coraz bardziej wydajna i ekonomiczna. W tym postępie ma swój udział również firma Annaburger Nutzfahrzeug, która wprowadziła wóz asenizacyjny HTS 24.30 PowerTanker, wyróżniający się potężnym zespołem pompowym o znacznej wydajności oraz niewielką masą, mimo solidnego podwozia na dużych kołach i pojemności 18,5 m³.

Nowy wóz asenizacyjny HTS 24.30 ma mocarną pompę odśrodkową i lekki zbiornik z tworzywa sztucznego, wzmocnionego włóknem szklanym (GRP - glass-fibre reinforced plastic). Dzięki temu wyposażona w ramię ssące beczka o dopuszczalnej masie całkowitej 24 t, na podwoziu typu tandem z ogumieniem o rozmiarze 750/60 R 30.5, waży tylko 7,4 t.

Podciśnienie w rurze

Ponieważ pompy odśrodkowe nie są w stanie same zasysać cieczy, w rozwiązaniu Annaburger zintegrowano w rurze ssącej sprężarkę. W ten sposób generowane jest wymagane podciśnienie, dzięki któremu ciecz może dotrzeć do pompy odśrodkowej, która w tym samym momencie rozpoczyna swoją pracę, napełniając zbiornik w tempie do 6000 l/min. – Pompy odśrodkowe są tańsze w zakupie i utrzymaniu niż pompy mimośrodowe, a dzięki naszemu nowemu systemowi z małą, lekką i niedrogą sprężarką wytwarzającą podciśnienie w rurze ssącej, stanowią wobec nich realną alternatywę – wyjaśnia Dietmar Hinz z działu sprzedaży w firmie Annaburger.
Zastosowane rozwiązanie eliminuje potrzebę wytwarzania podciśnienia w całym zbiorniku, co pozwoliło m.in. wykorzystać do jego budowy lekkie tworzywo sztuczne. Zbiornik można było poza tym łatwiej wyprofilować, wprowadzając odpowiednie wcięcia na duże koła, a także zoptymalizować jego kształt pod kątem obniżenia środka ciężkości. Maszyna jest więc stabilna i dobrze się prowadzi, zwłaszcza że funkcja automatycznego odciążania pierwszej osi tandemowego podwozia zapobiega zbyt małemu naciskowi na dyszel (maks. 4 t, zaczep dolny) przy pracy z ciężkimi aplikatorami lub przy pustym zbiorniku, co optymalizuje trakcję ciągnika i zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy, także z homologacyjną prędkością 40 km/h.
W opcji dostępna jest m.in. jednostka sterująca Isobus oraz autoryzowany przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG) system pomiaru wartości odżywczych VAN-Control. Umożliwia on dokładne dozowanie gnojowicy czy odpadu pofermentacyjnego z biogazowni odpowiednio do rzeczywistego zapotrzebowania na składniki pokarmowe, z taką samą precyzją jak w wypadku nawozów mineralnych. Ofertę uzupełnia bogaty wybór urządzeń do dystrybucji gnojowicy, w tym rampy z wężami wleczonymi, aplikatory wleczone wgłębne, a także aplikatory doglebowe instalowane na różnych maszynach uprawowych.

SS

fot.firmowe

Redakcja ATR

Reklama
Powiązane artykuły