Aktualności

Amatech aktywnie na początku roku

Data publikacji:

Firma Amatech powstała w 2008 r. – jej założycielem jest działający już wcześniej w branży maszyn rolniczych Jarosław Poznański. Skromnie rozpoczynający wówczas diler, rozbudował firmę do poziomu prężnie działającego przedsiębiorstwa reprezentującego szereg renomowanych marek, przede wszystkim na terenie województw: pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego.

    Jarosław Poznański, właściciel firmy Amatech wraz z żoną

    Jarosław Poznański, właściciel firmy Amatech wraz z żoną

Przedsiębiorstwo w ostatnich tygodniach wykazuje sporą aktywność, związaną z uzyskaniem statusu dilera marki Amazone oraz zwiększeniem obszaru działania dla marki Steyr. Pierwszym istotnym wydarzeniem było uruchomienie w dniu 17 stycznia oddziału firmy w Brzozie pod Bydgoszczą, kolejnym – dni otwarte w siedzibie w Czarlinie, które odbyły się 26 stycznia. 

– Marka Amazone stanowi duży udział w przychodach naszej firmy – cieszę się, że nasza dobra praca w tym zakresie została teraz doceniona. Jesteśmy w zakresie tej marki prawdziwym full-linerem i z równym powodzeniem sprzedajemy maszyny uprawowe, rozsiewacze czy opryskiwacze. A jeśli chodzi o naszą ofertę, to koncentrujemy się również na innych markach – oferowanej od 2013 r. Manitou, a także ciągnikach Kubota o mocy do 50 KM, czy traktorach rolniczych Steyr, którymi zajmujemy się od 2020 r. – zwraca uwagę Jarosław Poznański, właściciel firmy Amatech.

Serwis w cenie

Dzięki solidności, rzetelności i fachowej obsłudze firma jest w stanie konkurować na rynku maszyn rolniczych z dużo większymi podmiotami. W firmie z Czarlina stawiają nie tylko na sprzedaż, ale przede wszystkim na serwis i zaopatrzenie w części zamienne – stanowiące oczko w głowie każdej sprawnie działającej firmy handlowej. Doceniają to klienci firmy, z których wielu odwiedziło ją w ramach dnia otwartego.

– Mamy dobrą lokalizację, choć na pewno przydałoby się więcej placu. Planujemy zatem rozbudowę budynku biurowego, w którym docelowo ma pojawić się m.in. przestrzeń do prezentacji maszyn pod dachem, czyli coś na kształt salonu samochodowego. Głównym bodźcem do rozbudowy istniejącego budynku jest zwiększenie powierzchni magazynu części a przy okazji zyskujemy zamkniętą powierzchnię do ekspozycji maszyn. Inwestycję tę powinniśmy rozpocząć wiosną 2024 r – mówi Jarosław Poznański. Właściciel firmy Amatech zapowiada również dalszą rozbudowę sieci oddziałów, co oznacza pojawienie się placówek w okolicach Bytowa (woj. pomorskie) i Bartoszyc (woj. warmińsko-mazurskie).

– Chcemy jak najlepiej obsłużyć tych klientów, których już mamy. Skupiamy się na obszarze naszych trzech województw, pozostałe części kraju pozostawiając innym firmom – tłumaczy właściciel firmy Amatech.

Na koniec jeszcze krótki rzut oka na sytuację rynkową.

– Przychody w 2023 r. były nieco wyższe niż w roku 2022. Na rynku jest jednak dziwna sytuacja ponieważ rolnicy otrzymali sporo pieniędzy z różnych programów wspierających jak dopłaty od pszenicy itp. a mimo to wstrzymują zakupy – kwituje Jarosław Poznański.

W dniu otwartym firmy Amatech uczestniczyli rzecz jasna przedstawicieli dostawców głównych marek znajdujących się w ofercie firmy z Czarlina na Pomorzu. Jednym z nich był Marek Zieliński, dyrektor zarządzający Amazone Polska. 

– Od wielu lat firma Amatech jest bardzo zaangażowana w sprzedaż Amazone – istotne, że wszystkich maszyn z naszego bogatego portfolio obejmującego też bardzo dobrze przyjęte na Żuławach pielniki Schmotzer. Aby nasza kooperacja działała jeszcze lepiej i skrócił się łańcuch komunikacji, podjęliśmy decyzję, aby od początku 2024 r. firma Jarosława Poznańskiego oficjalnie dołączyła do naszych struktur jako diler Amazone koncentrujący się na swoim obszarze działania. Mimo to, nadal działamy w oparciu o dwóch Importerów – firmy Agromix i Tech-Kom, sprzedające na terenie całego kraju. Wprowadzane przez nas zmiany mają charakter ewolucyjny, a ich celem jest zwiększenie sprzedaży m.in. bron talerzowych, gruberów czy pługów – wyjaśnia Marek Zieliński.

Szef Amazone Polska podsumowuje również sytuację rynkową u progu nowego sezonu.

– Jaki był zeszły rok, wie chyba każdy. Z jednej strony były duże zawirowania z przepływem zbóż z Ukrainy, spadły ceny produktów rolnych, a przy tym nie można zapominać o rosnących kosztach produkcji i kredytów. Przekłada się to na nastroje na rynku, mniejsi klienci są bardziej wrażliwi na te czynniki, gdyż z większym niepokojem patrzą na to się dzieje. Sprzedaż Amazone w 2023 r. nie odbiegała jakoś wyraźnie od sprzedaży w 2022 r., ale zanotowaliśmy niewielki spadek, który w dużej mierze jest pochodną wydłużonych terminów realizacji, głównie opryskiwaczy UX, które przesunęły się na rok bieżący. Na dziś naszym sprzymierzeńcem jest na pewno spadający kurs euro – obecnie poziom zamówień mieści się w ramach naszego planu na rok 2024. Jednak z dużą uwagą patrzymy na negatywne sygnały, takie jak np. wysokie stany stoków maszyn u dilerów naszych konkurentów – mówi Marek Zieliński.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.