Założona w roku 2007 spółka należy do grona najbardziej interesujących dystrybutorów sprzętu rolniczego, m.in. ze względu na oferowany asortyment maszyn rolniczych czołowych producentów czy też biorąc pod uwagę budowanie długotrwałych relacji z klientami. Jeśli chodzi o flagowe marki, Agroperfekt współpracuje przede wszystkim z takim potentatami, jak koncern AGCO, a także firmy Pöttinger czy JCB. Firma z Kisielic jest wierna filozofii urozmaicania obsługi klienta. Dlatego też sprzedaż części odbywa się kilkoma kanałami - bezpośrednio w punktach sprzedaży lub poprzez drogę telefoniczną bądź e-mailową. – Klient zakupioną część może odebrać osobiście lub może zostać wysłana do niego za pośrednictwem firmy kurierskiej. Wszystko zależy od preferencji klienta - w tej kwestii jesteśmy bardzo elastyczni – zauważa Grzegorz Jankowski, prezes zarządu spółki Agroperfekt. – Nasz asortyment to nie tylko filtry i oleje do ciągników Valtra, które są naszym głównym produktem. Oprócz tego w sprzedaży posiadamy części uprawowe, a także części zamienne do kombajnów zbożowych oraz innych ciągników - skrzyń biegów, osi przedniej, hydrauliki siłowej i instalacji elektrycznych – wyjaśnia Grzegorz Jankowski.
Bogaty asortyment
Agroperfekt działa m.in. w ramach spółdzielni Promodis, która także na terenie Polski ma swoją sieć sklepów - należą do niej placówki w Kisielicach i Działdowie. – Główną korzyścią z tytułu współpracy z firmą Promodis jest zwiększenie asortymentu sprzedaży, konkurencyjność cen i zwiększenie zasięgu docierania do klienta. Rolnicy mają do dyspozycji wszystko to, co jest potrzebne do prowadzenia gospodarstw rolnych, zarówno tych mniejszych, jak i wielohektarowych. Wszystko to na powierzchni około 50 m² - sklepy są czynne codziennie w godzinach 7.30-15.30 – mówi prezes spółki Agroperfekt, dodając, iż: – Dla naszej firmy dużym plusem jest możliwość współpracy z firmami podobnymi do naszej, co pozwala nam zdobywać dodatkowe informacje o rynku i wymieniać się zdobytym doświadczeniem.
Zakupy on-line
Poza prowadzoną stacjonarnie sprzedażą części Agroperfekt postawił również na zwiększający możliwości marketingowe sklep internetowy. – Sprzedaż internetowa daje większe możliwości dotarcia do klienta detalicznego. Efektem takiej pracy jest większa sprzedaż bezpośrednia. Klient uzyskuje podstawowe informacje o firmie, takie jak zakres sprzedawanych maszyn, pracy serwisu oraz zakres dostępnych części. Często wielu z nich dzwoni z zapytaniami niezwiązanymi ze sprzedażą internetową, lecz właśnie za tym pośrednictwem uzyskują numery kontaktowe do sprzedawcy części czy maszyn – przekonuje Grzegorz Jankowski. – Oczywiście nabywcy części zamiennych przed zakupem widzą daną część lub element w rzeczywistości, nie za pośrednictwem zdjęcia wstawionego z katalogu, tylko bezpośrednio „z półki”, co zwiększa ich zaufanie do sprzedawcy. Klient podczas zakupu on-line sam decyduje o tym, co zamawia, ile i jaki jest sposób dostawy towaru. Rzecz jasna nabywcy z branży rolniczej potrzebują jeszcze czasu, aby przekonać się do zakupów w sieci - póki co preferują kontakt osobisty – dodaje prezes spółki Agroperfekt.
Grzegorz Antosik
fot.firmowe