Z AGroLeo chcemy się wpasować w wąską niszę rynkową małych ładowarek o udźwigu do 1,5 tony, gdzie konkurencja ma ładowarki nieco mniejsze maszyny, z udźwigiem do 1,2 t i większe z udźwigiem od 2 t AGroLeo trafił na wymagające testy do Niemiec, gdzie po przepracowaniu ponad 100 mth spełnił oczekiwania użytkowników. Ładowarkę oparliśmy na podzespołach znanych firm, do których polscy rolnicy mają zaufanie, wystarczy wymienić silnik spalinowy Perkinsa, mosty Carraro czy napęd hydrauliczny Bondioli-Pavesi. Maszyna będzie dostępna w sprzedaży od początku 2019 r. i jej podstawowa wersja będzie dostępna już za około 130 tys. zł netto - mówi Adam Gordziejczyk, właściciel firmy Hydro-Metal.
Uniwersalna ładowarka
Ładowarka AGroLeo (w nazwie wykorzystano inicjały pomysłodawcy maszyny - Adama Gordziejczyka) napędzana jest umieszczonym z boku maszyny silnikiem Perkins o mocy 36,3 kW/44,7 KM. Dzięki dwubiegowemu silnikowi hydraulicznemu maszyna zapewnia dużą precyzję kierowania przy małych prędkościach, jednocześnie osiągając prędkość maksymalną równą 20 km/h. Przeznaczona do zastosowań rolniczych, ładowarka oferuje udźwig maksymalny 1,5 t i wysokość podnoszenia 5,02 m.
Znakiem rozpoznawczym AGroLeo są bez wątpienia kompaktowe rozmiary. Przy szerokości 1,64 m i wysokości 1,96 m, maszyna ta sprawdzi się w gospodarstwach poszukujących niedużej i zwrotnej ładowarki - atutem są zatem trzy tryby skrętu kół (w tym tzw. psi chód) i niewielki promień skrętu, a także szerokie opony (17``) o profilu rolniczym, zapewniające dużą mobilność w każdym terenie. Miarą funkcjonalności jest szeroka gama wyposażenia i osprzętu dzięki zastosowaniu ramki euro - dostępna jest pełna oferta urządzeń znanej z produkcji ładowaczy czołowych firmy Hydrometal.
Ładowarka wyposażona jest w przestronną kabinę (produkcji firmy Naglak) zapewniającą dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, z ergonomicznym, mechanicznym dżojstikiem w standardzie i opcjonalnym elektronicznym, oraz dostępnymi na życzenie - w pełni elektronicznym sterowaniem maszyną ,pneumatycznie amortyzowanym fotelem i klimatyzacją.
GA