Aktualności

Agrofarm w nowej lokalizacji

Data publikacji:

Niezależnie od sytuacji na rynku części zamiennych nie maleje konieczność zapewnienia dobrego dostępu do części zamiennych, w tym głównie materiałów eksploatacyjnych. Potwierdza to przykład firmy Agrofarm z podwrocławskiego Bykowa, specjalizującej się w sprzedaży najwyższej jakości części zamiennych do ciągników rolniczych. 

    Agrofarm w nowej lokalizacji

Działająca od 2007 r. firma oferuje części zamienne do ciągników produkcji zachodniej. Oferta firmy obejmuje części nowe oraz sprowadzane od sprawdzonych dostawców i pochodzące z demontaży ciągników rolniczych, takie jak: części do skrzyni biegów, kompletne skrzynie, silniki, bloki silnikowe, głowice, wały korbowe, korbowody, tłoki, mosty przednie oraz tylne, układy planetarne, pompy oraz zawory hydrauliczne, kabiny i ich wyposażenie, elementy układów elektrycznych.

– Mając wypróbowanych partnerów, wszystkie pozycje przechodzą dwukrotną, bardzo staranną weryfikację, którą częściowo robimy we własnym zakresie, a częściowo - np. w odniesieniu do elektroniki, pomp hydraulicznych czy orbitroli - przez firmy zewnętrzne. Co istotne, dysponujemy obficie zaopatrzonym magazynem, który daje nam możliwość sprzedaży przez 3-4 lata bez dokonywania nowych zamówień

– wyjaśnia Tomasz Jarzyna, właściciel firmy Agrofarm.

Fachowa obsługa

Podwrocławskie przedsiębiorstwo zatrudnia obecnie ok. 20 osób, a praca w firmie może nieco przypominać „call center”. – Możemy pochwalić się doświadczonym zespołem fachowców, praktycznie niezmiennym od 10 lat, którzy korzystają z katalogów części do każdej marki ciągników, a także specjalistycznego oprogramowania, dzięki któremu wszystkie zapytania klientów są synchronizowane pomiędzy poszczególnymi stanowiskami. Aby sprawdzić historię danego klienta, wystarczy wpisać jego numer telefonu. To wszystko sprawia, że nie mamy praktycznie żadnych problemów, aby precyzyjnie ustalić część, której klient potrzebuje. Zwykle do tego wystarczy krótka rozmowa – przekonuje Tomasz Jarzyna.

Takie podejście i fachową pomoc docenia coraz liczniejsze grono klientów, do którego od 2018 r. coraz częściej trafiają klienci z Europy Zachodniej, Afryki, a nawet… Ameryki Północnej. – Do ich pozyskania korzystamy w dużej mierze z portali ogłoszeniowych, również tych zagranicznych. Tyle, jeśli chodzi o rolników, bo w przypadku pozyskiwania firm handlowych czy zakładów naprawczych i autoryzowanych serwisów niezbędna okazuje się strona internetowa, numery katalogowe części – mówi właściciel firmy Agrofarm. Fachowe podejście okazuje się bezcenne również w przypadku doboru pozycji „na magazyn”, na co wpływa przede wszystkim coraz większa mnogość konfiguracji technicznych ciągników trafiających również na rynek polski.

Krajobraz po przeprowadzce

Firma Agrofarm działa z coraz większym rozmachem, o czym przekonuje m.in. znajdujący się na działce o powierzchni 1,2 ha i uruchomiony w 2021 r. nowy obiekt biurowo-magazynowy w Bykowie o łącznej powierzchni 2800 m² (wyposażony m.in. w poruszające się po szynach wózki widłowe), w którym znajduje się obecnie nawet kilkaset tysięcy części.

– Jesteśmy w trakcie przeprowadzki ze starej lokalizacji, która potrwa jeszcze przez najbliższe miesiące, gdyż wszystkie pozycje są przed transportem wstępnie przesortowane. Dużym plusem jest dobre skomunikowanie i bezpośrednie sąsiedztwo najważniejszych firm kurierskich, co pozwala nam nadawać przesyłki nawet o 17, z dostarczeniem w dniu kolejnym. Na dziś ten obiekt nam w zupełności wystarczy, ale myślimy już o dalszym rozwoju. Wiemy, ile trwa przygotowanie niezbędnych dokumentów, dlatego już teraz wystąpiliśmy o pozwolenie na dalszą rozbudowę magazynu

– przekonuje przedsiębiorca.

Sprzedaż stabilna

Takie plany pozwala snuć dobra koniunktura na rynku części zamiennych. – Sprzedaż części w tym roku odbiega od znanej z lat poprzednich sinusoidy - popyt kształtuje się na podobnym, ale na szczęście wysokim poziomie w zasadzie od stycznia. Być może na ten stan rzeczy wpływają bardzo długie terminy oczekiwania na nowe ciągniki, w efekcie czego znacznie podrożały ceny ciągników używanych. Znacznie mniejsza jest także ich dostępność.

Przekłada się to oczywiście na większy popyt na części zamienne, również używane, choć ich ceny na przestrzeni ostatniego roku wzrosły średnio o ok. 20%. To i tak niewiele w porównaniu do nowych części, które ze względy na trudności w dostępie do materiałów czy rosnące ceny obróbki, przeżyły wywindowanie cen nawet o 35-40% – tłumaczy Tomasz Jarzyna. Wyjaśnia przy tym, iż w kolejnych miesiącach należy spodziewać się dalszych podwyżek - jej główną przyczyną będą radykalnie rosnące koszty energii elektrycznej.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.