Rolnictwo 4.0 Technika

Agro-Rami - Connect Room we Wrześni

Data publikacji:

Ambicją wielkopolskiej firmy Agro-Rami jest zyskanie statusu eksperta w dziedzinie rolnictwa precyzyjnego. Za tymi planami idą jednak czyny, a najkonkretniejszym z nich jest uruchomienie w 2023 r. Centrum Rolnictwa Precyzyjnego w oddziale firmy we Wrześni, które odwiedziła redakcja atr express.

    Agro-Rami - Connect Room we Wrześni

Firma Agro-Rami dilerem marki Case IH jest od 2010 r. W pierwszych latach sprzedawała przede wszystkim ciągniki w niższych klasach mocy, ale trend ten odwrócił się szczególnie po 2020 r. – dziś większość sprzedaży stanowią ciągniki o mocy powyżej 140 KM. W ślad za tym postępują oczywiście duże inwestycje w obsługę serwisową - doskonale wyposażone hale serwisowe i wykwalifikowanych mechaników

– Daje nam to możliwość sprawnej obsługi dużych klientów, którzy posiadają flotę większych ciągników, wyposażonych rzecz jasna w telematykę. W ślad za tymi inwestycjami, zainspirowani przez Case IH, jako pierwsi w Polsce, wiosną 2023 r. uruchomiliśmy Centrum Rolnictwa Precyzyjnego we Wrześniu, którego jednym z elementów jest Connect Room. Od początku stała się to też nasza wartość dodana podczas rozmów biznesowych z klientami, którym zaczęliśmy pokazywać, że możemy mieć każdy ciągnik, znajdujący się np. na placu koło firmy czy w gospodarstwie, na tzw. podglądzie – mówi Tomasz Polak, dyrektor handlowy w firmie Agro-Rami.

Jesteśmy zatem winni odpowiedź na pytanie, co kryje się pod definicją Centrum Rolnictwa Precyzyjnego? Tropów szukać przede wszystkim w wyposażeniu ciągników Case IH pozwalających na działanie proaktywne. 

– Nasza marka ciągnikowa oferuje możliwość zamówienia większości ciągników Case IH o mocy powyżej 120 KM z telematyką. Pozwala to uzyskiwać informacje o parametrach pracy ciągnika przesyłanych w czasie rzeczywistym do naszego centrum. System AFC Connect daje podgląd np. na lokalizację maszyny, zużycie i poziom paliwa, aktualną prędkość jazdy oraz inne ważne parametry pracy, takie jak np. temperaturę cieczy chłodzącej. A informacje konkretnie trafiają do zlokalizowanego w naszym oddziale we Wrześniu pomieszczenia o nazwie Connect Room, czyli pokój połączeń, stanowiącego miejsce pracy specjalisty odpowiedzialnego za obsługę serwisową ciągników, których parametry widzimy w systemie – wyjaśnia Tomasz Polak. 

I tu istotna uwaga, iż dzieje się tak w sytuacji gdy właściciel ciągnika rejestrujący swój pojazd w serwisie mycaseih.com (podgląd do wszystkich tych danych w czasie rzeczywistym) udzieli stosownej zgody dilerowi. Z uwagi na relatywnie niedużą ilość takich jednostek populacja monitorowanych przez Agro-Rami maszyn liczy obecnie kilkadziesiąt jednostek, ale warto dodać, iż jest to obszar bardzo rozwojowy, a na współpracę z dilerem w tym zakresie decyduje się ok. 95% klientów

Rolnik śpi spokojnie

A zatem, jakich korzyści przede wszystkim może oczekiwać użytkownik? Jest to przede wszystkim uzyskanie wglądu w bieżącą lokalizację i sposób użytkowania ciągnikiem przez danego operatora, szczególnie istotne w przypadku gdy nie jest ściśle przypisany do danej jednostki, co może przyczynić się do zwiększenia żywotności maszyny. 

– Widzimy przykładowo przy jakich prędkościach obrotowych i obciążeniu silnika pracuje operator, z jakimi ustawieniami pługa czy innej maszyny, ile zużywa paliwa na biegu jałowym itp. Najważniejsze jednak, że dzięki tym parametrom, jak wskaźnik obciążenia silnika czy ciśnienia oleju, czy takim informacjom jak zbyt szybkie zgaszenie silnika po intensywnej pracy, jesteśmy w dużej mierze wskazać przyczyny awarii, które niejednokrotnie mogą wynikać z niewłaściwej eksploatacji. Jest to super pomocne rozwiązanie dla użytkownika, ale i dla serwisu – podkreśla dyrektor Polak.

Serwisu, który przede wszystkim sprawuje gwarancję nad maszyną rolnika, a po drugie, w razie jakiejkolwiek awarii zyskuje dostęp do przydatnych informacji.

– W systemie po wpisaniu kodu usterki uzyskuję sugestię, jaką procedurę w takiej sytuacji powinien zastosować użytkownik - czy ma tylko skasować pojawiający się błąd, wymienić jakiś podzespół czy wykonać jakieś inne działania. Instrukcja serwisowa czy dostęp do bazy wiedzy producenta to zdecydowanie więcej niż to co widzi na swoim wyświetlaczu użytkownik – wyjaśnia Szymon Grembocki, administrator serwisu. 

Warto dodać, iż system wykorzystywany przez Agro-Rami pozwala - z przenikliwością Sherlocka Holmesa - na rozwiązywanie nawet dość skomplikowanych zagadek.

 – Jedna dotyczyła ciągnika, który trafił do Wrześni na jedną z napraw gwarancyjnych z pełnym zbiornikiem paliwa. Po zakończeniu pracy mechaników wrócił do rolnika, jednak po jego uruchomieniu pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju napędowego. W trakcie naprawy nie wykonywaliśmy żadnych czynności ze zbiornikiem paliwa, dlatego trudno dziwić się zaskoczeniu klienta. Sprawdziliśmy wszystko co możliwe, włącznie z monitoringiem obiektu, aby wykluczyć udział czynnika ludzkiego, ale rozwiązanie zagadki znaleźliśmy dopiero w Connect Roomie - za sprawą wygenerowanego raportu. Wykazał on, iż mieliśmy po prostu do czynienia z awarią czujnika poziomu paliwa, który zaczął wskazywać niewłaściwe dane – wspomina Szymon Grembocki.

Szybki kontakt

Rzućmy zatem jeszcze okiem na Connect Room. Na znajdującym się tam trzech okazałych monitorach można wyświetlić mapę, gdzie znajdują się dokładnie zlokalizowane wszystkie ciągniki monitorowane z punktu we Wrześni.

 – Pierwszej informacji udziela nam kolor znacznika - zielony oznacza maszynę poprawnie pracującą, żółty - podpowiedzi dotyczące np. zbliżającego się serwisu, zaś czerwony - iż do przeprowadzenia są jakieś czynności serwisowe. Najeżdżając zaś kursorem możemy przejść do bardziej szczegółowych informacji – mówi administrator serwisu w Agro-Rami. 

Świętą zasadą obowiązującą w medycynie jest – lepiej zapobiegać niż leczyć. Dotyczy się ona również techniki rolniczej, gdyż rozwiązanie Case IH daje możliwość wcześniejszego poinformowania użytkownika o zbliżającym się przeglądzie czy zbyt niskim poziomie jakiejkolwiek cieczy roboczej

– Generalnie stosujemy dwie drogi komunikacji z klientem. Jest to oczywiście kontakt telefoniczny, pozwalający np. zaplanować serwis czy podpowiedzieć operatorowi konieczną do wykonania sekwencję działań, która wyłączy błąd pojawiający się w systemie. Poza tym możemy komunikaty kierować bezpośrednio na wyświetlacz w ciągniku, sugerując np. zmniejszenie o 5% dociążenia tylnej osi, co skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa – podkreśla dyrektor handlowy Agro-Rami.

Centrum wiedzy dla młodzieży

Warto dodać, iż jak zwykle w działalności biznesowej firmy Agro-Rami, również w działalności Centrum Rolnictwa Precyzyjnego swoje miejsce znalazł również aspekt edukacyjny. Dlatego też oddział we Wrześni stał się doskonałym miejscem aby prezentować młodzieży ze szkół rolniczych (np. jesienią 2023 r. z ZSOiZ w Zagórowie) najnowsze zdobycze techniki w tym obszarze

– Edukacja dziś nie jest trudna. Nie potrzeba do niej żadnych dodatkowych narzędzi, wystarczy komputer, laptop czy nawet telefon komórkowy. A możemy w ten sposób pokazać młodzieży rozwiązania z których jeśli nie korzystają jeszcze w swoich gospodarstwach, to pewnie zdecydują się na ich zakup przy kolejnych inwestycjach w sprzęt. U nas mogą zapoznać się z pełną ofertą Case IH, znajdującym się w naszym oddziale symulatorem pracy czy modułami sterującymi, ale i zobaczyć jak wygląda rolnictwo przyszłości, polegające na monitorowaniu maszyn dzięki któremu mogą one prawidłowo funkcjonować przez długie lata – podsumowuje Tomasz Polak.

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.