Konstrukcja czeskiego opryskiwacza Agrio została zmodyfikowana. O 11% zwiększono statyczny promień koła, co ma za zadanie ograniczać niekorzystny nacisk i chronić strukturę glebową. Portale zostały bardziej ukryte w tarczach kół, obecnie na spodzie podwozia zamontowane są osłony ze stali nierdzewnej, chroniące rośliny przed uszkodzeniami. Usprawnieniu uległa stabilizacja prędkości pompy opryskowej, a włączone funkcje hydrauliczne pozwalają uzyskać płynniejszą kontrolę dawki podczas oprysku. Dino III wyposażony jest w nowy układ zawieszenia osi eliminujący ruchy pionowe podczas hamowania i ruszania.
Prowadzenie pojazdu znacznie się poprawiło, są tutaj funkcje Autobreak – automatycznego zwolnienia hamulca ręcznego podczas ruszania pod górę, zwiększono zakres tłumienia uderzeń o 15%. Nowa, lepiej wytłumiona, amortyzowana kabina jest już w standardzie. Do dyspozycji operatora jest np. prosty w obsłudze terminal o przekątnej 10”, który wyświetla i pozwala sterować wszystkimi funkcjami silnika, jazdy i układu hydraulicznego. Są też praktyczne schowki na drobiazgi oraz mocniejsze oświetlenie w technologii LED.
Łatwiejsza konserwacja i serwisowanie
Zbiornik oleju jest teraz mniejszy o 60 l, konstrukcja układu kierowniczego została uproszczona. Dino III przeszedł spore modyfikacje pod kątem zwiększenia ekonomiki pracy. Przykładem dla tego kierunku działań są niższe ciśnienie robocze w układzie hydraulicznym, niższe obroty silnika nawet przy maksymalnej prędkości jazdy oraz mniejsze zużycie oleju napędowego. Koszty operacyjne, związane z obsługą sprzętu zostają wiec sporo zmniejszone. W tym miejscu, warto wspomnieć również o uproszczeniu działań serwisowych pojazdu.
Uchylna pokrywa silnika i inne osłony zdejmowane są bez użycia narzędzi, a punkty konserwacji i serwisu są teraz łatwiej dostępne. Demontaż nawet najcięższych podzespołów np. pompy jezdnej o masie 250 kg można przeprowadzić w terenie bez konieczności przenoszenia maszyny na drogę lub do warsztatu. Bardzo przydatną funkcją okazuje się możliwość zdalnego łączenia się serwisu z terminalem obsługi w celu diagnostyki ewentualnych awarii.