Aktualności

AGCO - Nowe sieci sprzedaży

Data publikacji:

Duże zainteresowanie zwiedzających podczas tegorocznych targów Agro Show w Bednarach wzbudziło niewątpliwie stoisko firmy AGCO, prezentującej wspólnie ofertę asortymentową wszystkich marek należących do tego koncernu – Fendt, Massey Ferguson i Valtra, co oczywiście ma związek z zakończeniem współpracy ze spółką Korbanek, które nastąpi z końcem roku kalendarzowego 2017.

    kobietatraktory

Koncern AGCO podjął decyzję o rozbudowaniu własnych struktur w Polsce i wdrożeniu globalnej strategii w zakresie oferowania pełnej gamy produktów marek Fendt i Massey Ferguson. Oznacza to powołanie do życia osobnych zespołów dedykowanych do poszczególnych marek, a także grupy zajmującej się obsługą posprzedażową. Dzięki temu spółka AGCO będzie miała do dyspozycji ponad 60 pracowników, zajmujących się wsparciem dilerów w zakresie wiedzy produktowej, serwisowo-technicznej, a także ogólnego rozwoju ich firm, mającego wpływ na rentowność prowadzonej działalności. – Jesteśmy na etapie tworzenia zespołów dedykowanych do marek Massey Ferguson i Fendt. Zespół Valtry już przecież istnieje. Do życia powołujemy również strukturę obsługi posprzedażowej w zakresie części zamiennych i serwisu – wyjaśnia Maja Działoszyńska, odpowiedzialna za rozwój sieci dilerskiej AGCO w Polsce.

Czas na umowy

W związku z zapowiedzianymi zmianami kluczowe znaczenie ma, rzecz jasna, również stworzenie nowej sieci dystrybucji (dla ciągników, kombajnów zbożowych i innych maszyn rolniczych), funkcjonującej na wzór takich krajów jak Wielka Brytania czy Niemcy w dwóch kanałach – Fendt i Valtra (konsolidacja obu marek) oraz Massey Ferguson. Strategia rozwoju w tym zakresie zakłada wyłączność, czyli brak bezpośredniej konkurencji w zakresie ciągników, kombajnów i maszyn zielonkowych, zapewnienie pełnej gamy produktów, stabilność finansową dilerów, zachowanie odpowiedniej odległości od klienta – celem jest, aby każdy z kanałów dystrybucji miał po 35 punktów sprzedaży. – Szczególnie ważna jest dla nas siła finansowa naszych obecnych i przyszłych partnerów biznesowych. Dzięki temu możemy podążać w kierunku wspólnego rozwoju. Ilość punktów sprzedaży związana jest z zapewnieniem odpowiedniej odległości od klienta, aby miał on łatwy dostęp do wszystkich naszych produktów i usług – przekonuje Maja Działoszyńska.


Według zapowiedzi finalizowane jest podpisywanie pierwszych umów dilerskich – do końca br. mają oni zapewnić stuprocentowe pokrycie rynku polskiego. Zainteresowanie nawiązaniem współpracy dilerskiej z AGCO zgłosiło wiele firm – celem jest współpraca  z najlepszymi partnerami, w związku z czym przedstawiciele koncernu zwracają szczególną uwagę na wysokie standardy współpracy i obsługi klienta.
Zmiany te mają doprowadzić do wzmocnienia pozycji rynkowej poszczególnych marek należących do koncernu AGCO. Dlatego też według przedstawicieli spółki oznacza to w perspektywie krótkoterminowej wzrost udziału w rynku o kilka punktów procentowych – dla przykładu dla marki Valtra celem jest podwojenie udziału w rynku ciągników kształtującego się obecnie na poziomie około 3,6%.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.