Nowa generacja przyczep przeładowczych

Nowa generacja przyczep przeładowczych

Firma Bergmann niemal od 20 lat sukcesywnie wprowadza na rynek przyczepy przeładowcze do ziarna z serii GTW. Dotąd w ofercie firmy były 4 modele o pojemnościach 21, 25, 33 i 43 m³. Na ubiegłorocznych targach Agritechnica, firma zaprezentowała dwie nowości: jednoosiową przyczepę GTW 210 oraz dwuosiowy model GTW 300. Obie przyczepy mają w założeniu zastąpić obecną serię GTW 21/25.

Skrzynia ładunkowa w prezentowanych przyczepach jest całkowicie spawana, a jej kształt ułatwia opróżnianie i zapobiega gromadzeniu się w niej pozostałości materiału. Pojemność ładunkowa przyczepy GTW 210 wynosi 21 m³, natomiast zbiornik w przyczepie GTW 300 ma pojemność 25 m³ bez dodatkowej nadstawki. Przy jej zastosowaniu pojemność ładunkowa wzrasta o kolejne 5 m³ do 30 m³.  Największą nowością w konstrukcji zbiornika przyczepy jest możliwość wykorzystania dzielonej przestrzeni w tzw. systemie TwinBunker. Skrzynia ładunkowa może być więc podzielona na dwie prostopadłe do kierunku jazdy komory. Rozwiązanie takie jest przydatne np. podczas wysiewu, gdy w jednej z części zbiornika można przewozić nasiona, w drugiej nawóz. Jednostka dozująca została również podzielona, aby umożliwić opróżnienie określonej komory. W modelu GTW 210 przestrzeń ładunkowa podzielona jest w stosunku 50/50, w modelu GTW 300 w stosunku 40/60. Czas rozładunku przyczepy GTW 210 wynosi około 2,5 minuty, a GTW 300 w wersji 30 m³, około 3,5 minuty. Maszyny mają więc wydajność rozładunku materiału ok. 400 t/h.

Sprawdzone przenośniki

Transfer materiału możliwy jest dzięki sprawdzonym już przenośnikom: ślimakowemu o średnicy 350 mm oraz poziomemu o szerokości 400 mm. Skok ślimaka wzrasta od tyłu do przodu, co sprawia że materiał podawany jest równomiernie na przenośnik podający na całej długości zbiornika. Skrzynia ładunkowa opróżniana jest równomiernie, a ziarno nie jest miażdżone. Jeśli obie komory są całkowicie zamknięte, przenośnik transportowy i przenośnik zasilający można opróżnić bez spływania materiału. Umożliwia to przenoszenie przyczepy transportowej z pola na pole, nawet przy częściowym załadowaniu. Opcjonalnie do skrzyni ładunkowej jest dostępna plandeka chroniąca przed nie sprzyjającymi warunkami pogodowymi oraz rozrzucaniu materiału podczas jazdy. Zamknięcie plandeki realizowane jest wygodnie za pomocą korby umieszczonej z tyłu przyczepy. Koleją z opcji jest automatyczny system ważący. Dokładność jego pomiaru wynosi ±1%. Do ukierunkowanego przenoszenia materiału do pojazdu transportowego lub siewnika przeznaczone jest hydraulicznie odchylane, przedłużenie rury wyładowczej dostępne również opcji.
Przyczepa GTW 300 jest dostępna tylko z niskim dyszlem z obciążeniem maksymalnym do 4 t, co oznacza całkowitą masę pojazdu do 22 t na drogach publicznych, a na polu do 30 t. Model GTW 210 jest dostępny z wysokim dyszlem (obciążenie 2 t) lub niskim dyszlem (obciążenie 3 t). W przyczepie GTW 3000 opcjonalnie dostępna jest także tylna oś skrętna, co daje większą zwrotność i ułatwia manewrowanie. Sterowanie funkcjami przyczepy odbywa się standartowo za pomocą terminala umieszczonego w ciągniku.
 

PM

Reklama
Powiązane artykuły