Projekt, aby sprawdzić, czy możliwe jest uruchomienie istniejącego opryskiwacza do pracy jako robot rozpoczął się w 2017 roku już na bardzo zaawansowanym etapie. Celem jest opracować system, dzięki któremu opryskiwacz napędzany silnikiem o mocy kilkuset KM może samodzielnie pracować na polu.
Jednym z głównych wyzwań są różne przepisy dotyczące pojazdów autonomicznych, które różnią się w zależności od kraju. Problemem jest także transport autonomicznego opryskiwacza między polami. Czy to możliwe, że firma chce zastosować Shuttle, nową koncepcję montowaną na ciężarówce, aby skrócić czas przestoju podczas napełniania lejek o dużej pojemności i zbiorników opryskiwacza, aby transportować autonomiczny opryskiwacz?
Niedawno ten transfer zauważyć można było w centrali Horsch w Schwandorf w Niemczech. Przyczepa Fliegl wydaje się idealna do przenoszenia czterokołowego autonomicznego opryskiwacza między polami. 8000-litrowy zbiornik Shuttle szybko uzupełniłby autonomiczny opryskiwacz, pozostawiając pojazd pracujący bez wsparcia, podczas gdy kierowca ciężarówki wraca na farmę w celu uzupełnienia.