[ATR] Nowości Claas

790 KM, 18 000 litrów - flagowiec Lexion

Data publikacji:
lexion 8900

Nowy flagowy model 8900 Lexion ma moc 790 KM, czyli prawie dwukrotnie więcej niż pierwszy 480 wprowadzony 24 lata temu. Ale nie chodzi tylko o moc generowaną przez silnik MAN. Podobnie jak reszta rodziny Lexion w sezonie 2020, nastąpiła ogromna liczba aktualizacji sprzętu i wreszcie wprowadzono logiczny system numeracji.

Nowa gama składa się z modeli 5000 (pięć walkerów), 6000 (sześć walkerów), 7000 (wąski korpus 1,42 m hybrydowy) i 8000 (szeroki korpus 1,70 m hybrydowy). Podczas gdy modele walkerów będą dostępne na innych rynkach w przyszłym sezonie, Claas UK i Irlandia postanowiły wstrzymać te modele do 2021 r. Specjalista ds. produktów, Adam Hayward, mówi, że w nowych modelach Lexion jest wiele nowych technologii. Oznacza to, że pracownicy potrzebują szkolenia w zakresie usług oraz części, aby zapewnić poziom wsparcia, do którego klienci są przyzwyczajeni. Z 18 maszyn przedprodukcyjnych eksploatowanych w Wielkiej Brytanii w tym sezonie dwa są modelami walkerów.

Co więc się zmieniło, trzymając się nowych modeli hybrydowych? Największą różnicą jest system APS: średnica bębna młócącego została zwiększona z 600 mm do 755 mm z 10 sztabkami zamiast ośmiu. Bęben separacyjny urósł do 600 mm. Większe bębny oznaczają również większe wklęsłości, z bardziej bezpośrednim i szybszym przepływem plonów, zmniejszając uszkodzenia słomy i płynniejsze dostarczanie do dwóch wirników. System czyszczenia 4D może niezależnie zmieniać lewą i prawą klapę wirnika, aby uzyskać bardziej równomierny spadek na sita.

Pojemność zbiornika ziarna została zwiększona do pojemności 18 000 litrów. Istnieje również opcja ślimaka rozładowującego 180 l/s, który można spowolnić do połowy prędkości w celu uzupełnienia przyczep; 130 l/s jest standardem. Kąt obrotu ślimaka został zwiększony ze 101 ° do 105 °, aby poprawić widoczność.

Nowy układ napędu pasowego, podobny do używanego w Jaguarach, zmniejszył liczbę pasów o dwa w porównaniu z obecnymi modelami. Kombajny zyskują także system Dynamic Power, który dostosowuje mapę silnika do aktualnego obciążenia i możliwości oszczędzania paliwa.

W kabinie główną zmianą było zastosowanie elementów sterujących podłokietnikami Tucano, dzięki czemu regulacja ustawień jest bardziej intuicyjna. System Laser Pilot przesunął się również z boku hełmu na kabinę. Mówi się, że nowszy system jest bardziej precyzyjny i może być nawet używany do śledzenia ścieżek ciągnika.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.