Pierwsze rozrzutniki uniwersalne
W 1991 roku Bergmann wprowadził model TSW 700, rozpoczynając produkcję rozrzutników uniwersalnych. Dzięki talerzowym adapterom zasięg rozrzutu wzrósł do 22 m. Równocześnie stale rozwijano systemy nadwozi wymiennych, które w 1998 roku umożliwiły stosowanie jednego podwozia z różnymi funkcjonalnymi modułami.
W latach 90. firma wprowadziła stalowe ściany boczne oraz okrągłe łańcuchy stalowe w podłogach transportowych, które stały się standardem dzięki swojej wytrzymałości. W 2001 roku zaprezentowano pierwszą stożkową wannę stalową, co poprawiło jakość rozrzutu i zmniejszyło zużycie materiałów.
Era precyzyjnego rozrzucania
Od 2005 roku Bergmann rozwijał technologie GPS i systemy ISOBUS. Modele takie jak TSW A 19 na Mercedesie Actros stały się symbolem precyzyjnego rozrzucania. W 2011 roku rozrzutniki uzyskały wysokie oceny w testach DLG za jakość i funkcjonalność.
Na targach Agritechnica 2019 zaprezentowano opatentowany adapter V-Spread, który umożliwia rozrzut na szerokość do 36 m. W 2023 roku firma pokazała prototyp nowej generacji rozrzutników Bergmann Xpert 5.24, wyposażonych w system ISOBUS TIM.