Zmiany w homologacjach

Zmiany w homologacjach

Przy konstruowaniu ciągników i maszyn producenci muszą uwzględniać wiele przepisów, z coraz większym udziałem regulacji unijnych, dotyczących nie tylko ochrony środowiska, jak np. normy emisji spalin, lecz także bezpieczeństwa pracy i w ruchu drogowym, mających w większości wypadków pierwszeństwo przed prawem krajowym.

Wchodzi właśnie w życie posiadające taką moc w odniesieniu głównie do ciągników rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych, wprowadzające pewne zmiany w tym zakresie, odnoszące się m.in. do konstrukcji i wyposażenia pojazdów. Zmiany nie są przełomowe, ale mogą dać się we znaki zarówno producentom, jak i dystrybutorom, bo po 1 stycznia 2018 r. nowe pojazdy nieposiadające nowej homologacji generalnie nie będą mogły być rejestrowane.
Chodzi o Rozporządzenie (UE) nr 167/2013, będące źródłową, nadrzędną regulacją prawną (nazywaną . . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 24/2017
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę


Reklama
Powiązane artykuły